Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, augustus 21, 2008

'Vrijstaand huis' door slopershamer

KAATSHEUVEL - Het is een opvallend gezicht. Het pand Gasthuisstraat 72 in Kaatsheuvel staat opeens moederziel alleen.

De slopershamer heeft de omringende gebouwen geveld, maar deze woning staat nog fier overeind.

"M'n woning trekt nu heel wat bekijks", vertelt Carola Snoeren. "Iedereen spreekt me aan. Opeens heb ik een echt vrijstaand huis." Maar dat zal zo niet blijven. Bouwbedrijf Pepping uit Kaatsheuvel gaat naast haar woning vijf huizen bouwen. En aan de andere kant van het pand aan de Gasthuistraat moet een toegangsweg komen.

"Een jaar of zes geleden werd ik gepolst of ik mijn woning ook wilde verkopen", blikt Carola Snoeren terug. "Maar tot een concreet bod is het nooit gekomen. De plannen zijn later zo aangepast, dat ze mijn woning ook niet meer nodig hadden."

En nu is er dus druk gesloopt rondom haar huis. Een woning en kantoor naast haar zijn plat gegaan en op het grote terrein achter haar huis is het voormalige kantoor en de werf van Pepping gesloopt. En dat betekent het nodige geluid en stof. "Ja, echt prettig was het niet. Het is ook vervelend dat schade aan mijn woning is ontstaan", aldus Snoeren. "Zo zijn bijvoorbeeld dakpannen kapot gegaan, waardoor met al die regenbuien lekkages ontstonden."

Maar dat laatste klopt niet, aldus de woordvoerder van Pepping. "Die kapotte dakpannen hebben niets te maken met de sloop. Dat hebben we gecontroleerd. We gaan uiterst voorzichtig te werk. Maar als er schade ontstaat, vergoeden we die uiteraard. Liever een goede buur, dan een verre vriend, dat is duidelijk."

Wanneer de bouw van de vijf huizen start, is nog niet precies duidelijk. Wat Snoeren betreft, hoeft Pepping geen haast te maken. Het 'vrijstaand wonen' bevalt haar best goed. "Van mij zou het zo wel mogen blijven