Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zondag, september 14, 2008

Ingekomen

Geschreven aan SOCWAALWIJK

Ik las in de Waalwijker een advertentie op 14-09-2008 voor de functie van oppasser voor senioren. Ik heb zelf 34 jaar in de gezondheidszorg gewerkt met oudere mensen.
Ik vind de door jullie geplaatste advertentie met het woord oppasser voor senioren ver beneden peil;het lijkt wel of jullie praten over een oppasser in een safaripark voor dieren.( mensen die ik overigens respecteer) Ik verwacht van jullie dat er met spoed een nieuwe advertentie geplaatst word met een fatsoenlijke benaming bijv: hulp voor ouderen in de samenleving o.i.d. en excuses voor de door jullie geplaatste advertentie. Jullie hebben tenslotte tijd genoeg om hierover te vergaderen;want vergaderen bij de gemeentelijke instanties en in de gezondheidszorg is tenslotte toch "in !!!!! Het lijkt wel of jullie praten over een honden of poezenhotel. ( misschien zijn die dieren beter af)

Dhr.H.W.Bogaard
Van Heeswijkstraat 23
5171 KJ Kaatsheuvel

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Kinderoppas, is toch ook een algemeen geaccepteerd woord?
Een oppas is iets anders dan een verzorger of hulpverlenende.
Het lijkt me dat er andere competenties voor gelden.

14 september, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Eerste punt is goed, woord oppasser is inderdaad ongelukkig gekozen. Jammer dat daarna de brief helemaal de bocht uit gaat en ik, als ik zo'n brief zou ontvangen, er niets mee zou doen.

14 september, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Volgens mij zijn deze reacties precies wat de adverteerder ermee wilde bereiken: AANDACHT VOOR ONZE SENIOREN! Gelukt dus, zou ik zo zeggen.

14 september, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dhr boogaard zou eerst eens op de wenb-site van de soc waalwijk moeten kijken, voordat hij van die ongeleide projectiel brieven stuurt die kant nog wal raken.

14 september, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heer Boogaart, de naam is "Senioren Oppas Centrale". Wat is er dan fout aan "oppasser" De vrijwilligers van die centrale "passen op" senioren als er even niemand van de eigen familie in staat is om op de senioren te passen (te zorgen dat hun niets ergs overkomt). Je kunt het zien als bijvoorbeeld buitenschoolse opvang, maar dan voor senioren. Prima werk SOC, ik zie dagelijks hoeveel goed jullie er mee doen.

14 september, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Vroeger heette deze mensen ook ´bejaarden´, nu moeten ze ´senioren´ worden genoemd. Mag dat soms ook al niet meer? Moeten we ze ´minder jeudigen´ gaan noemen? Waar kun je je nog meer druk om maken?

15 september, 2008  

Een reactie posten

<< Home