Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, november 27, 2008

Veel vragen over nog volle afvalcontainers

LOON OP ZAND - De nieuwe afvalcontainers in de gemeente Loon op Zand worden pas geleegd na 1 december. Wie z'n nieuwe container nu al aan de weg zet, krijgt deze weer vol terug.

Dat heeft nogal wat mensen verrast. De gemeenteLoon op Zand heeft hierover veel vragen gekregen.

Het omwisselen van alle afvalcontainers in de drie dorpen is nog in volle gang. Eerder was de planning om eind deze week de klus geklaard te hebben. Maar het 'wisselteam' gaat nog tot 13 december door, als dat nodig is. Vorige week kreeg een grote groep mensen al nieuwe containers. Maar de huidige wagens van Van Gansewinkel kunnen die nog niet legen. Na 1 december worden hiervoor andere wagens ingezet. Veel mensen bleken dat niet te weten, en zetten deze week tevergeefs de nieuwe kliko aan straat. Dat leverde diverse boze reacties op. Volgens een aantal klagers wordt hun container nu al bijna drie weken niet geleegd

12 Comments:

Blogger Hinke said...

Ik wist dus ook niet dat mijn nieuwe container pas in december geleegd gaat worden.
Heb alle afvalkranten nog eens uitgeplozen, maar kan ook echt nergens de tekst vinden dat de nieuwe containers pas geleegd gaan worden vanaf 1 december. Met andere woorden, dat de nieuwe containers in november niet geleegd gaan worden. Wel dat er vanaf 1 december een nieuwe "dienst"regeling is, maar niet dat ze voor die tijd de nieuwe containers niet legen.

Groeten
Hinke

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Is ook nergens te vinden Hinke
En zo raar ben je niet ik heb hier maandagochtend zo n 400 containers die al gechipt zijn op straat staan.
Dit is een mooi senario voor een nieuwe soap.
Groeten Wim

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb hier gisteren geen vuilniswagen gezien en ook de containers bleven onaangeroerd staan, nog zonder chip dus. En nu heeft een buurtbewoner ook nog mijn container meegenomen. Komt volgende week hopelijk weer allemaal op z'n pootjes terecht.

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

duurt nog ongeveer 3 jaar voor het container verhaal teneinde is
echt een kwestie van geduld hebben
en zijn ze in de burgemeesterswijk ook niet geleegd , of is daar een wagentje geweest van de gemeente

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hoe kunnen de mensen dat weten geacht bestuur
iets wat je zelf niet weet en publiceerd moeten dus wel de burgers weten.
ze zijn er gewoon een zooitje van het maken.
en met al die folders wordt het ook niet echt duidelijk ,

peter

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha ha ha het is eigelijk best lollig om dit allemaal te lezen.

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je blijft in elk geval lekker bezig. Maar o wee als ik op de valreep nog een boete krijg omdat ik mijn veel te veel restafval ook verdeeld heb over het gft gedeelte....

28 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik bedacht me gisteren dat ik geen papiercontainer heb. Ik heb nu een duobak en een omgebouwde papiercontainer, oftewel 380 liter voor mijn restafval. Luxeprobleem.

02 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

@ Henk,
Je moet ook op de ophaaldag alle containers buiten zetten. Je hebt vast alles goed gelezen of niet, of je hebt teveel info gehad.
gft gewoon nog in die duobak mikken en alles buiten op sraat zetten op de juiste dag in de nieuwe route. komt vast allemaal goed. Er is niets aan de hand duurt alleen wat langer volgens de wethouder vanwege de unieke situatie.
En haal''savonds de bakken svp binnen er zijn er al 2 in de hens gestoken in de peperstraat van het weekend. met alle schade vandien.

03 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

"Jacky, dat is vast die hangjeugd die zo graag een jeugdhonk willen, zijn ze vast aan het oefenen met de containers.

03 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jacky, snap niet helemaal wat je bedoelde. Ik heb alles buiten gezet en de eerste week is toen mijn papiercontainer omgebouwd tot restafval container, verder niets. Ergo, 1x 240 liter restafval, 1x 120 liter restafval in mijn duobak en 1x 120 liter groen. Geen papier.

En inderdaad, ik heb alles goed gelezen. Heb dus netjes gedaan wat er in de laatste afvalkrant stond en alles kwam goed. Jouw uitleg was dus overbodig.

05 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oh je hoeft dus geen papiercontainer Henk.
Net zoals ik ik wil die ook niet. en heb hem dus ook niet.
alleen nog chips heb ik nodig

doei fijne suprise avond

05 december, 2008  

Een reactie posten

<< Home