Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, november 20, 2008

Vergeefse vraag om grotere kliko

KAATSHEUVEL - De inwoners van de gemeente Loon op Zand krijgen geen grotere papiercontainers, ondanks de vele verzoeken daartoe. Wel wil de gemeente na enkele maanden kijken hoe het loopt met de kliko's, en of een groter formaat gewenst is. Overigens kunnen mensen in bijzondere omstandigheden, zoals ziekte, nu al wel een grotere papiercontainer krijgen.

Deze week is begonnen met het omruilen van de afvalcontainers in de gemeente Loon op Zand. Per 1 december gaat de nieuwe afvalinzameling in. De inwoners van Loon op Zand stoppen hun afval straks in drie kliko's. De meeste huishoudens krijgen twee containers van ieder 140 liter voor groen en papier en een grote kliko van 240 liter voor restafval. Bij de gemeente zijn ruim 1.40o verzoeken binnengekomen om een andere formaat container. Verreweg de meeste vraag was naar grotere kliko's voor papier en/of groen.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Maandag de nieuwe kliko gekregen nu reeds voor 3/4 gevuld met papier en nog ruim 3 weken te gaan ,ook komt er nog veel st nikolaas papier aan dus moet t dan in de rest afvalbak????

20 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik had m'n papierbak ook elke maand netjes vol. De enige oplossing is nu om twee keer per maand de papiercomtainer te legen, maar dat kost weer extra geld en zal dus ook wel niet gaan gebeuren.
Op deze manier stimuleer je om het papier bij het restafval te gooien, gemeente!

20 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gewoon alles in een bak, ze leren het toch niet.
En luisteren al helemaal niet.

20 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

met die papaiercontainer kan je toch niks?Dis is super klein!!!Wat denken ze hiermee te gaan stimuleren?

20 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Eerst zeggen ze dat een grotere papiercontainer niet kan maar je kunt volgens het gemeentenieuws wel 1 van 240 l extra huren voor 25 euro per jaar. Lijkt wel een verkapte vorm van verhoging afvalstoffenheffing. Ook ik en vele met mij in de straat had de container helemaal vol aan het einde van de maand.

20 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Iedereen die zijn papier container te klein vindt moet eens nadenken over het volgende. Omdat een kranten abonnement te duur is zijn er steeds meer mensen die een gezamenlijk abonnement nemen om de kosten te delen. Dat kan ook gedaan worden met reclame folders. Spreek met enkele buren of bekenden af om samen de reclame te lezen en de rest kan dan een nee/ja of nee/nee sticker halen bij de gemeentewinkel.

20 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

mischien heb ik iets gemist in de berichtgeving
maar er zouden toch ook kleine biobakjes komen voor binnenshuis , om te scheiden.
of was dit weer zomaar iets roepen.
besluit stond dus al vast voor er over nagedacht is


peter

20 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt inderdaad iets gemist Peter. Er stond in de laatste berichtgeving (waar ook de afvalkalender rondom jaarwisseling in zat) dat de biobakjes er nog aan komen.
Ik zie het probleem niet zo. Heb zelf 3 kleine containers besteld. Volop zat. Krant digitaal lezen en probleem opgelost.
Mocht je de ruimte nodig hebben dan lijken me de 25 euro (nog geen 50 cent per week) ook niet de kosten.

21 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

In andere gemeenten is niet eens een papierbak aanwezig! Wij verzamelen een maand lang het papier en moeten het dan, nog heel ouderwets, aan straat zetten (gewoon in kartonnen dozen etc.)!

21 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

moet je hier eens proberen
hier komen ze het niet ophalen
maar we moeten terug naar de tijd van de schillenboer de toddenboer en papier op halen door de schooljeugd.
zo ver lopen ze hier in kaatsheuvel wel achter
en henk die 25 euro voor een bak die niet geleverd kon worden ???


peter

21 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben de eerste reageerder in deze rij en heb een hekel aan om anoniem te reageren ,maar door een foutje van mij kwam mijn naam niet in t bericht.

Nu even een reactie op boven staande.€25,00 betalen voor iets wat van mij is afgenomen.
Als ze vandaag mijn fiets weghalen en ik kan hem in t centrum terug gaan kopen word pik ik ook niet.
Ik wil een 240 papierbak en die is mij afgenomen en wil die zonder bij betaling terug en niet een 140 literbak er bij want er staan er nu genoeg in mn tuin.
En 10 jaren €25,00 is ook €250,00.

Groeten Wim Ijpelaar

21 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Vol is vol....de rest gaat het restafval in of anders maar zo de straat op !

21 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

is ook de bedoeling ervan
straks met het driftar systeem brengt dat vele euro's op

peter

21 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wim, technisch gezien was de bak van de gemeente, niet van jou.
Ik snap ook wel dat 25 euro voor sommige mensen toch nog veel geld is. En Peter, ik deel ook jouw angst dat we straks meer moeten gaan betalen, maar ik denk dat we daar niet onderuit komen. in sommige steden heb je geen containers maar afvalzakken voor je restafval. Die zakken kosten 1.25 euro per stuk! Dan hebben we het hier zo slecht nog niet toch?

21 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Papier levert toch ook veel geld op? Straks als restafval nog meer als we ooit voor de kilo's gaan betalen. Waarschijnlijk gaat de nee nee sticker er weer op. Alleen het gemeentenieuws bereikt mij dan niet meer via het weekjournaal. En niet iedereen zoekt het gemeentenieuws op op de geweldige gemeentesite.
Ik vermoed gewoon nog steeds dat er een foutje is gemaakt door iemand en dat er per ongeluk te kleine containers zijn besteld. Ik zie nog steeds niet het probleem waarom we niet de grote containers konden behouden.

21 november, 2008  

Een reactie posten

<< Home