Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, december 05, 2008

Gemeentebelangen vraagt nogmaals aandacht hangjeugd

Kaatsheuvel – De overlast van hangjongeren rondom en in de Hoofdpoort moet snel teruggedrongen worden. Gisterenavond vroeg de fractievoorzitter van Gemeentebelangen nogmaals aandacht voor deze zaak tijdens de commissie ABZ. Eerder deze week stelde raadslid Leon van Boxtel de zaak al aan de orde.

Van Laarhoven vroeg burgemeester Wim Luijendijk er alles aan te doen om de politie meer te laten surveilleren. “Er wordt volop gedeald en ze scheuren zelfs met een scooter door de Hoofdpoort”, zo luidde de oproep van Van Laarhoven. De burgemeester kon geen toezeggingen doen. Wel beloofde hij het probleem voor te leggen tijdens het overleg met de korpsbeheerder.

20 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Als er gedeald wordt dan moet je ze in de kraag pakken of meteen politie bellen dat ze meteen moeten komen.Klagen over die jongeren zorg verdomme is een keer dat er plekken komen voor jongeren wat is hier in de kets te doen niks en nog is niks,nee huizen bouwen is belangrijker want dat brengt geld op,masar een unit of zo hier kan nie,Dat er op drugs gekeken wordt moeten ze metten ingriojpen maar waar moeten de jonger in godsnaam blijven.er is niks hier en jah waar mogen de jongeren voortaan staan netgens want dan hebben de buurt er last van,het is altijd wel wat de geemnte belangen moet maar is gaan kijken wat ze voor de jongeren kunnen doen en dat drugs gebruig of dealen meteen in grijpen he

05 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

nanoniem
er is niks te doen voor de jongeren dus gaan ze maar iets opzoeken of bedenken om te doen. Wat tot overlast of dergelijke word beschreven over ze. Je moet niet zomaar praten over dingen die je nog niet weet of geen bewijs van hebt. Kom eerst met echte bewijzen daarna beginnen met praten! Mensen praten teveel dat is nou eenmaal zo in een dorp, met een scooter door de Hoofdpoort geloof het zelf kletspraat!

06 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

@ anoniem2:
Dat jij er niet bij bent, wil niet zeggen dat het niet gebeurt.....

06 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben er bij en dat gebeurd dus echt niet en DEALEN al helemaal NIE

al die lul koek iederenkeer altijd dat gezeik en altijd maar een schandpaal zoeken!

WIJ DOEN NIKS! We praten ja en we blowen wat maar dat wil nog niet zo zijn dat wij DEALEN.
en als je iemand ziet dealen heb dan het lef om naar buiten te komen en die genen aan te houden.
Als burger heb je namelijk het recht om iemand aan te houden op heterdaad.

Gebruik dat recht dan ook.

Maar ga geen dingen verzinnen die er niet zijn!

Mensen zoeken tegenwoordig alleen nog maar een klaag reden.

en de jeugd is voor de meesten mensen een reden om lekker en klagen en te roddelen.

Inderdaad is niet elke jongeren even aardig.
Maar dat geld ook voor ouderen!
als een man naar mij toe komt met een grote mond en volop geschreeuw
dan ben ik ook niet meer netjes!
Wederzijds respect noemen ze dat.
maar ja sommige mensen snappen dat niet.
jongeren moeten wel respect hebben naar ouderen maar ouderen hoeven geen respect te hebben naar jongeren????????

WTF!

als je aardig bent tegen mij ben ik aardig terug.
ben je agressief tegen mij ben ik dat ook terug.
Actie reactie! weet je wel.
maar ja sommigen mensen durven niet met je in discussie omdat ze bang voor je zijn.
terwijl dat nergens op slaat.

dus dan gaan ze maar binnen blijven en de politie bellen omdat iemand te hard lachte terwijl die persoon daar door zijn tv programma niet kan volgen.

stop allen met dat ge zeur en probeer het eens durf je niet alleen ga dan met zijn 2e.

en zijn ze inderdaad niet zo aardig als dat je dacht.

dan ga je toch weg en niet verder in discussie.
als je echt bedreigd voelt (en dan heb ik het niet over omdat ze lelijk kijken naar je of omdat je DENKT dat ze crimineel zijn).
bel dan de politie maar probeer het altijd eerst zelf en dan zal je merken dat er een hoop jongeren zijn die gewoon gezellig met elkaar willen zitten!

06 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

al met al is de jeugd niet slecht.
natuurlijk zitten er rotte appelen tussen , maar dat is altijd zo.
ook van de jeugd komen hele goede dingen naar voor , 97.5 % van de jeugd is goed oppassend , maar daar hoor je ook nooit iets van.

het is alleen die 2.5 % waar je van hoort .

maar de jeugd heeft wel de toekomst.
en zijn wij altijd zo braaf geweest , ben zelf 57 jaar maar ook wij hebben ook broerdigheid uitgehaald toch ?


peter

06 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Kijk eens naar de een na laatste reactie hier. De reactie boven die van Peter. Eindelijk eens een reactie van iemand uit de groep zelf. En nog een intelligente reactie ook. Hij snapt het ten minste en komt zelf ook nog met een oplossing.

08 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ben ik het dan eindelijk een keer met Henk eens. Die jongeman hierboven...Goed zo jongen. Kom maar eens voor jezelf op want het lijkt inderdaad wel een sport om tegen de jeugd aan te schoppen.Ik, als moeder van, ondervind dat ook.
Je kunt verdorie gewoon met ze praten hoor!!!!! En natuurlijk zitten er 'rotte appels'tussen zoals dat geteisem dat een reactie plaatste op deze weblog van 3 december jl.. Pak die dan eens aan. Moet toch niet zo moeilijk zijn om te achterhalen waar dat bericht vandaan komt!!!

09 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou regel ook iets voor ons dan zoals de tavenu in waalwijk en sprang? daar zijn toch ook geen problemen op straat ofwel ? maar nee wij hebben niks dan ga je wel de straat op he? jullie willen de jeugd gewoon geen gelijk geven als jullie ons gewoon een plek geven desnoods in alcatraz waar we doordeweeks kunnen poolen pilsje pakken en wat muziek draaien dan zijn er al een deel van de problemen opgelost. Ik wil wel komen praten hoor..

groetjes

wij zijn dat gezeik onderhand zat om telkens de jeugd vuil aan te kijken terwijl de ''oudjes'' zelf ook geen fatsoen hebbenm. doe er dan ook wat aan ipv van die blauwe viezerikken bellen waar de jeugd vervolgens weer wraakacties op teruggeeft. Regel iets dat we van de straat af blijven dan maar dat gebeurd niet

10 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ps ik behoor niet tot de ''hoofdpoort'' groep, ben niet de jongen die de ''slimme'' opmerking maakte.

10 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dan hier ook maar:
Het snookercentrum boven de hoofdpoort is de hele week open. Daar kun je poolen (op maandag zelfs voor half geld) en een pilsje pakken zoveel je wil.
Ons cafe heeft ook een pooltafel staan en ook een tap. De gildenbond: biljart en tap, de werft zelfs twee biljarts. Keus genoeg zou ik zeggen.
Hou nou eens op te roepen dat er niets te doen is. Ik geef toe, we hebben in kaatsheuvel niet de faciliteiten van een grote stad, maar er is meer te doen dan in mijn jeugd en ik vermaakte me ook prima. En anders fiets je toch gewoon naar Waalwijk? Deden wij ook.

11 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik haat poolen en kanker waalwijk al helemaal!

11 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hey anoniem,

Ik zou je graag eens willen uitnodigen om op een donderdagavond naar Crossroads (het oude alcatras)te komen. De wil om 7 dagen in de week open te gaan is er namelijk zeer zeker wel, alleen zijn daar ook de mensen voor nodig, en met het aantal medewerkers dat we nu hebben zou dat teveel uren per medewerker worden.
Maar natuurlijk als de jeugd wil dat wij idd 7dagen per week open zijn, moet dat door samen te werken zeker kunnen lukken. Ook als je ideeen hebt over wat voor avonden we zouden moeten organiseren zijn we daar heel blij mee!
Overigens zijn we wel iedere donderdag open en dan kun je gratis(!) poolen of darten, en de consumptieprijs is ook goed te doen. Dus ik hoop echt dat de mensen die nu op straat hangen eens een keer komen kijken, en mee willen praten over wat we nog meer kunnen doen.
Kun je niet op donderdag kijk dan eens op www.jccrossroads.nl en laat een mailtje achter, of iets in het gastenboek.

groetjes

Peterina

11 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik heb je gemaild peterina groetjes

11 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dat is een heeeeeeeeeeeeeel goed ideee peterina

13 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heyhey,

Anoniem ik heb je mail nog niet kunnen zien op de mail van Crossroads. Misschien is het makkelijker als je mij zelf een mail stuurt. De jongerenwerker is momenteel herstellende van een operatie en daardoor wordt de mail niet iedere dag gecheckt. Dat is heel vervelend, maar omdat ik jullie zeker wil helpen kun je me mailen op metalgoth@hotmail.com

groetjes

13 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

eej Henk,

Ik weet niet waar jij op gegroeit bent maar je gaat toch niet beweren dat er in ons dorp nu veel meer te doen is als vroeger hè?!
En dan praat ik nog niet eens over echt vroeger toen Kaatsheuvel zowaar de grootste kermis van de verre omtrek had, waarbij van vooraan in het 'rooi durp' tot achteraan in 't Strôatje 1 lang lint van draaiorgels stond.
En wat wil jij nou...dat jongens gaan hangen in de kroeg. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn van jeugdopvang. Ik zou niet gelukkig zijn als mijn zoon zijn vertier moet zoeken in 'ons café' waar ze elkaar wekelijks de hersens in slaan. Kom op eej

15 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dus hangen op straat is niet goed, maar in de kroeg dat is ook niet goed. Ik vraag me echt af waar die jongeren volgens jou dan moeten blijven. Opsluiten in een gesloten inrichting, dan heeft niemand er last van of zo?!?!?!

15 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Crientje, je moet goed lezen. Ik zeg niet dat er nu meer of minder te doen is dan vroeger. Ik zeg dat ik me nooit verveeld heb. Dat ik daarvoor inderdaad af en toe naar Waalwijk of Tilburg moest of bij iemand thuis gaan zitten heb ik ook toegegeven.
Ik heb ook niet gezegd dat ze niet op straat mogen hangen, daar heb ik namelijk helemaal geen moeite mee. De discussie was: jeugd op straat veroorzaakt vandalisme uit verveling. Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat het slechts enkelen zijn die de boel slopen en dat de rest zich prima gedraagt. Ik denk ook niet dat ze op straat hangen uit verveling, maar dat ze het gewoon gezellig vinden. Ook kunnen ze op straat gewoon hun jointje roken (of tegenwoordig het sigaretje) zonder dat ze iemand tot last zijn.
Aan de paar mensen die wel op straat hangen omdat ze zich vervelen en hier met ziektes smijten naar mensen die een beschaafde discussie voeren heb ik maar 1 ding te zeggen: kom eens met een idee om iets van de grond te krijgen dan. Meld je aan bij Peterina, ga naar een politiek cafe van de VVD, GB of een van de andere partijen en kom met ideeen. Met dat trieste "krijg de K*nk*r" maak je echt geen indruk en je bereikt er ook niets mee. Je bevestigt voor sommige kortzichtige mensen alleen maar dat alle hangjeugd tuig is, terwijl wij weten dat dat niet zo is.

15 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

'maar er is meer te doen dan in mijn jeugd' Wat staat hier dan??? Of het meost zo zijn dat jij niet uit Kaatsheuvel komt en uhhh ik heb niet geschreven dat ze niet op straat mogen hangen. Laten we ff terug gaan naar de basis. In het kopje van het art staat hangjeugd. Hangjeugd is in mijn optiek het groepje jongeren dat precies tussen de wal en het schip valt: Te jong voor de kroeg en te oud om te 'spelen' op straat. Ze doen geen mens kwaad, vinden het idd gewoon gezellig om bij elkaar te zijn. Maar tegenwoordig kan en mag dat niet meer. Intolerantie krijgt de overhand. Men hangt mosQuito's en een gesprek met de jeugd als ze eens buiten hun boekje gaan kan niet meer...nee, je belt meteen de politie. En daar baal ik zo van!!!!!
laat de politie werk doen wat echt nodig is...die jongens opsporen die hier die vreselijke uitlatingen doen. Gelukkig zijn er ook nog normale jongens die de dialoog aan gaan en daar komt dan weer iets moois uit voort hoop ik.

15 december, 2008  
Anonymous Anoniem said...

bedankt voor de reactie dat ik zo slim ben ;)

maar voor de duidelijk heid mijn geslacht is vrouwelijk en niet mannelijk haha.

Ik ben oud vrijwilliger van het jongeren centrum crossroads.
en heb er alles aan gedaan om de jongeren daar binnen te krijgen.
maar net als iedereen heb ik ook nog een ander leven dan alleen vrijwilligers werk.
en ookal zou ik heel graag elke avond de cross open willen gooien heeft dit geen zin.
ik organiseerde samen met een groep een activiteit van af 14 jaar en ouder op de zaterdag avond.

zoals ik al eerder zei, jongeren willen juist buiten zitten en niet engerds binnen.
dan voel je je toch bekeken en is er altijd een ouder iemand bij.

maar voor de genen die wel wilde die kregen de kans niet.
als wij een stuk in de krant wouden zetten over de activiteit, kregen (krijgen) we een heel klein berichtje in de krant.
waar slaat dat op we doen iets voor de jeugd met hart en ziel.
en we krijgen er geen aandacht voor.
dat merk je hier nu wel als mensen zeggen dat er niks te doen is.
er is genoeg te doen maar niemand wilt toegeven dat ze liever buiten als binnen zitten.
wat het is weet ik ook niet maar vrienden van mij voelen zich zo meer op hun gemak.

ik heb er geen problemen mee en zeg ook altijd ruim je rommel op en hou het rustig.
ze luisteren dan ook wel maar ik kan er niet altijd zijn en als politie agent daar gaan staan.
ik kom daar ook voor ontspanning.

en crientje inderdaad die muskiet dingen zijn zo gemeen.
al hang ik er niet maar ga ik gewoon een boodschap doen dan is het nog irritant.

nogmaals bedankt en ik ben altijd berijd om een goed gesprek, discussie of wat dan ook te voeren.

en peet (peterina) inderdaad niemand heeft het door hoe goed de vrijwilligers hun best doen daar.
een beetje support van mensen van buitenaf zou heel fijn zijn.
en dan heb ik het niet over geld.
maar over beteren PR gelegenheden!

15 december, 2008  

Een reactie posten

<< Home