Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, juni 25, 2009

Sportfanaat ziet af bij ware monstertocht op skeelers

Wim Ijpelaar (tweede van links) bezig met de zware tocht "Rondje Ijsselmeer" Collectie Wim Ijpelaar
Kaatsheuvelnaar skeeler Wim Ijpelaar legt 340 kilometer af voor 'diabetes'

Kaatsheuvel – “Ik kan gewoon niet uit mijn hoofd zetten wat ik allemaal mee heb gemaakt. Ik ben er nog dag en nacht mee bezig”, vertelt de Kaatsheuvelse Wim Ijpelaar (57). Hij reed afgelopen weekend met twee collega’s van “Donders Goed” de skeelertocht “Rondje IJsselmeer”, een monstertocht van 340 kilometer, voor de Diabetesvereniging, uit en kwam daarmee in het Guinness Book of Records. De tocht startte afgelopen vrijdag om 21.00 uur in Spakenburg. Zaterdagavond finishten 42 tourrijders om 18.30 uur in hetzelfde dorp. “Tijdens de tocht rook je alleen maar vis”, vertelt de duursporter. De sporter is nogal wat gewend. Zo rijdt hij elk jaar de alternatieve Elfstedentocht op de Weissenzee en twee keer de zelfde tocht op het kunstijs in Biddinghuizen. Bij het Rondje Ijsselmeer is hij door een hel gegaan. “Ik ben wel zeven doden gestorven. Maar toch was het schitterend”, zo blikt hij terug. Bij kilometer tachtig bij Oldenbroek in het donker sloeg het noodlot toe. Net voor hem viel een boomlange kerel en Ijpelaar viel er overheen. Een dikke pols en gebroken helm weerhield hem van verder rijden. “Mijn collega Ben Roelofs heeft net zolang op me ingepraat, dat ik toch doorging”. Tijdens lange stukken masseerde hij zijn gezwollen pols en de pijn werd minder. Hij kon door. Fysiek is hij geheel hersteld. Maar steeds ziet hij de beelden van de ontberingen in zijn slaap voor hem. “Het is maar goed dat ik mijn vrouw met vakantie gestuurd heb, dan hoeft ze al die ellende niet mee te maken”, zegt de sportoholic, zoals hij zichzelf noemt. Ijpelaar heeft zich nu weer ingeschreven voor een 24-uur tocht FlevOnice die op 4 en 5 septeber gereden wordt in Biddinghuizen verreden wordt en waarvan de opbrengst gaat naar KiKa. Ijpelaar heeft het wedstrijdverslag van ‘Rondje IJsselmeer’ opgetekend op zijn weblog http://wimijpelaar.web-log.nl. De verrichtingen van Ijpelaar zijn 20 september te zien tijdens de Midden Brabantse Skeelertocht die Donders Goed zelf organiseert en gaat door Midden Brabant.

11 Comments:

Anonymous Jacky Smit said...

Dat is terecht Donders goed gedaan van die Wim. Ik doe het hem niet na!

25 juni, 2009  
Blogger Wim said...

Je zou t toch kunnen proberen Jacky ,gratis introductie les .
LOL

25 juni, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

25 juni, 2009  
Anonymous Jacky Smit said...

@ Wim
Ik vind het al knap van mezelf dat ik die 90 km heb gefietst vanuit Wageningen naar Kaatsheuvel met de bevrijdingsvuurloop.

26 juni, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

26 juni, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

26 juni, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

26 juni, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

26 juni, 2009  
Blogger Kaatsheuvel said...

Persoonlijke reacties worden verwijderd.

26 juni, 2009  
Blogger Wim said...

Ja zeker Jacky
90 km fietsen doen er jou ook niet veel na hoor !!!!
Groeten Wim

27 juni, 2009  
Anonymous Jan de Geus said...

Ik vind het een hele prestatie. Doe't hem niet na, was er wel bij, maar dan in de bus SJAPO Wim. Ook voor de anderen natuurlijk.
Op naar de volgende.

30 juni, 2009  

Een reactie posten

<< Home