Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, november 17, 2009

Honderden gratis biobakjes zijn nog niet gehaald

KAATSHEUVEL – De gemeente Loon op Zand zit opgezadeld met een grote partij biobakjes. Maar liefst 900 van deze gratis afvalbakjes zijn nog altijd niet opgehaald. De gemeente hoopt dat deeigenaren zich snel melden.De belangstelling voor de gratis biobakjes voor in de keuken was onverwacht groot in Loon op Zand.
Rond de 2.000 huishoudens bestelden zo’n bakje voor het kleine groenafval. Maar bestellen blijkt nog iets anders dan daadwerkelijk ophalen. Ondanks meerdere oproepen liggen nog altijd honderden biobakjes op hun eigenaar te wachten. Vooral in Kaatsheuvel zitten de inwoners blijkbaar nog niet te springen om hun bakje. Van de daar 1.400 bestelde exemplaren zijn nog zo’n 800 niet opgehaald. In de kern Loon op Zand is de score wat beter. Daar zijn inmiddels 500 van de 600 bestelde afvalbakjes
al wel afgehaald. De termijn om de biobakjes op te halen, is verstreken. Maar wat moet de gemeente met al die honderden biobakjes? Daarom zijn ze voorlopig nog op te halen bij het gemeentekantoor in Kaatsheuvel of Hubo in Loon op Zand.

4 Comments:

Blogger Gerard said...

Ik denk dat de inwoners gewoon verwachten dat de bakjes persoonlijk thuis bezorgd worden. Men wil wel alles hebben wat gratis is, maar men wil er niks voor doen.

17 november, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb 't ding maar op zolder gegooid, is veel te groot voor op mijn aanrecht.

17 november, 2009  
Blogger cilomax said...

ik denk dat een hoop mensen niet weten dat de bakjes klaar staan.
ik kwam er zelf ook via dit forum achter dat de bakjes opgehaald kunnen worden (en nee ik lees de maasroute niet en de site van de gemeente zelf blinkt ook niet uit in overzichtelijkheid)
als de mensen die hun bakje nog niet opgehaald hebben een kaartje krijgen van de gemeente met de mededeling dat ze hun bakje kunnen/moeten ophalen dat er dan een hoop opgehaald gaan worden

17 november, 2009  
Blogger Axel said...

Klopt helemaal cilomax.
Ik heb mijn schoonmoeder ook moeten vertellen dat ze hem kon ophalen. Anders had ze hem nu nog niet.

17 november, 2009  

Een reactie posten

<< Home