Kaatsheuvels straatbeeld verandert door komst digitale reclamebakken
KAATSHEUVEL – Het straatbeeld in de gemeente Loon op Zand gaat veranderen door lantaarnpalen met nieuwe digitale reclamebakken. De oude reclame aan de lichtmasten wordt de komende tijd vervangen door een modern systeem. Volgens de gemeente gaat het om een nog ‘uniek product in Nederland’.
Op de bakken zijn straks niet alleen niet beelden van adverterende bedrijven te zien, maar ook gemeentelijke informatie. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan waarschuwingen bij gladheid of aankondigingen van werkzaamheden.
Het bedrijf HAQ/ Van Uden is de huidige exploitant van de reclame aan de lichtmasten in Loon op Zand. De onderneming wil inspelen op het digitale tijdperk en daarom de huidige lichtreclamebakken vervangen door digitale led exemplaren.
De gemeente ziet diverse voordelen in het nieuwe systeem. Voorbijgangers krijgen straks bewegende beelden te zien als een soort powerpoint- presentatie. Hierdoor kunnen meerdere adverteerders van één reclame-bak gebruik maken. Volgens de gemeente kan het aantal reclamebakken aan lichtmasten daarom flink omlaag: van de zo’n 95 exemplaren die er nu hangen naar zo’n 25 digitale reclamebakken in de toekomst. „Het straatbeeld wordt hierdoor een stuk rustiger”, verwacht de gemeentewoordvoerder.
De afbeeldingen op de reclamebak kunnen op afstand vanuit een kantoor worden aangepast. Mensen op straat kunnen op deze manier ook heel snel geïnformeerd worden bij rampen of gladheid. De gemeente mag vijftien procent van de totale ‘zendtijd’ van de reclamebakken invullen met eigen informatie, zo is de afspraak met HAQ/ Van Uden.
Wat ook verandert is de plek van de reclamebakken. In tegenstelling tot de oude bakken komen de nieuwe exemplaren in het midden aan de lichtmast te hangen. Ook komen er extra kastjes voor de stroomvoorziening.
De eerste reclamebak wordt binnenkort vervangen. De komende tijd volgt daarna de rest van de bakken.
Bron: Brabants Dagblad Auteur Michel Koster
1 Comments:
Als die bewegende beelden maar niet gaan zorgen voor meer ongevallen. Sommige bestuurders worden misschien afgeleid omdat ze teveel naar de reclame kijken en minder het verkeer in de gaten houden. Dat was namelijk een van de mogelijke oorzaken van het ongeval op de A59 waarbij 5 personen om het leven kwamen.
Een reactie posten
<< Home