Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, maart 11, 2011

Kaatsheuvels straatbeeld verandert door komst digitale reclamebakken

KAATSHEUVEL – Het straatbeeld in de gemeente Loon op Zand gaat veranderen door lantaarnpalen met nieuwe digitale reclamebak­ken. De oude reclame aan de licht­masten wordt de komende tijd ver­vangen door een modern systeem. Volgens de gemeente gaat het om een nog ‘uniek product in Neder­land’.

Op de bakken zijn straks niet al­leen niet beelden van adverteren­de bedrijven te zien, maar ook ge­meentelijke informatie. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan waarschuwingen bij gladheid of aankondigingen van werkzaamhe­den.

Het bedrijf HAQ/ Van Uden is de huidige exploitant van de reclame aan de lichtmasten in Loon op Zand. De onderneming wil inspe­len op het digitale tijdperk en daar­om de huidige lichtreclamebakken vervangen door digitale led exem­plaren.

De gemeente ziet diverse voorde­len in het nieuwe systeem. Voorbij­gangers krijgen straks bewegende beelden te zien als een soort po­werpoint- presentatie. Hierdoor kunnen meerdere adverteerders van één reclame-bak gebruik ma­ken. Volgens de gemeente kan het aantal reclamebakken aan licht­masten daarom flink omlaag: van de zo’n 95 exemplaren die er nu hangen naar zo’n 25 digitale recla­mebakken in de toekomst. „Het straatbeeld wordt hierdoor een stuk rustiger”, verwacht de ge­meentewoordvoerder.

De afbeeldingen op de reclamebak kunnen op afstand vanuit een kan­toor worden aangepast. Mensen op straat kunnen op deze manier ook heel snel geïnformeerd wor­den bij rampen of gladheid. De ge­meente mag vijftien procent van de totale ‘zendtijd’ van de reclame­bakken invullen met eigen infor­matie, zo is de afspraak met HAQ/ Van Uden.

Wat ook verandert is de plek van de reclamebakken. In tegenstelling tot de oude bakken komen de nieuwe exemplaren in het midden aan de lichtmast te hangen. Ook komen er extra kastjes voor de stroomvoorziening.

De eerste reclamebak wordt bin­nenkort vervangen. De komende tijd volgt daarna de rest van de bakken.

Bron: Brabants Dagblad Auteur Michel Koster

1 Comments:

Blogger Gerard said...

Als die bewegende beelden maar niet gaan zorgen voor meer ongevallen. Sommige bestuurders worden misschien afgeleid omdat ze teveel naar de reclame kijken en minder het verkeer in de gaten houden. Dat was namelijk een van de mogelijke oorzaken van het ongeval op de A59 waarbij 5 personen om het leven kwamen.

11 maart, 2011  

Een reactie posten

<< Home