Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, maart 25, 2011

Stoer Berkdijk hoopt op gaves

Kaatsheuvel - Voetbalclub Berkdijk heeft het lastig. Veel blessures en weinig punten. De Kaatsheu­velse club hoopt nu op para­normale gaves.

Voetbalvereniging Berk­dijk zit in de hoek waar de klappen vallen. Veel blessures en dus (te) wei­nig punten. De Kaatsheuvelse vier­deklasser krijgt nu steun uit heel onverwachte hoek.

Paranormaal therapeut Anja Reijns wil de spelers ‘ weer positief geladen’ krijgen. „Ik heb de ballen verstand van voetbal”, bekent de Waalwijkse eerlijk. „Maar dat maakt niet uit.”

De paranormale hulp komt aan de vooravond van de streekderby te­gen Blauw-Wit’ 81 uit De Moer.

Zondag moet Berkdijk, één na laat­ste op de ranglijst, het opnemen te­gen de nummer drie van de com­petitie.

Of dit wel het tij doet keren is de grote vraag, ook bij Berkdijk- trai­ner Regi Essed. Hij is toch al zo’n 38 jaar trainer. Maar met een para­normaal therapeut heeft Essed in zijn lange carrière nog nooit van doen gehad. Via iemand die de Kaatsheuvelse club een warm hart toedraagt zijn de contacten gelegd. „ Zolang er geen medicijnen of ta­bletten aan te pas komen, vind ik het best”, stelt Essed. „ Baat het niet, dan schaadt het niet.”

Of deze paranormale hulp wel iets voor de stoere voetballers van Berkdijk is, weet hij niet. „ Sommi­ge spelers zweren erbij, een aantal wil er niets van weten en dan heb je de twijfelgevallen.”

De paranormale Anja Reijns be­zocht deze week de training van Berkdijk. „ Ik zag al snel dat veel spelers niet in balans zijn en nega­tief geladen zijn. Dat gaat ten koste van het voetbalplezier, levert bles­sures en dus verlies op.”

Volgens haar heeft ze de gave om blokkades in het lichaam op te spo­ren en te genezen. „In het begin werd lacherig gereageerd op mijn komst. Maar dat was snel voorbij.

Uiteindelijk lieten de meeste spe­lers zich door mij behandelen.”

Het is, volgens haar, ook helemaal niet vreemd om als nuchtere voet­balvereniging haar hulp in te roe­pen. „Ik begeleid veel sporters.

Wie? Dat mag ik niet zeggen.”

Toch heeft trainer Regi Essed een wat andere uitleg voor alle blessu­res bij Berkdijk dan ‘negatieve energie en blokkades’.

„Ik hou het op pure pech. Wel heeft één geblesseerde speler al la­ten weten zich na de behandeling opeens goed te voelen. We hopen dat dat zo blijft.”

Zondag wacht dus de kraker tegen Blauw-Wit’ 81. Anja Reijns zal een van de toeschouwers zijn. „Ja, ook vanaf de zijlijn kan ik het team hel­pen. Het wordt spannend.”