Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, juli 01, 2011

Ingekomem brief: POLITIEKE OORVIJG

Kaatsheuvel - Op donderdag 23 juni 2011 was ik aanwezig in de raadszaal van de gemeente Loon op Zand, de laatste tijd volg ik regelmatig commissie vergaderingen en raadsvergaderingen.

Mijn mening is een persoonlijke en geeft een realistische weergave van mijn persoonlijke ervaringen en meningen.
Het was de avond dat Wim Aussems zijn ontslag nam als wethouder maar er gebeurde veel meer die avond.

Enige tijd geleden heeft men als gemeenteraad besloten om het college de gelegenheid te geven te onderzoeken hoe de huidige situatie in Loon op Zand is ontstaan, op welke wijze oplossingen kunnen worden aangedragen om de problemen aan te pakken en dit onderzoek en de voorstellen af te wachten.
Verbazingwekkend was dan ook dat de VVD een motie indiende waarin men in eerste instantie zijn afkeuring uitsprak over de gang van zaken en dat terwijl men toch ook bij het voornoemde besluit was betrokken.

Zelfs is het zo dat men het woord afkeuring ging wijzigen in treurnis, mogelijk had men daar niet begrepen dat het woord afkeuring in politieke kringen een andere lading heeft dan die partij wist, deze mensen zitten voor ons als burgers in de gemeenteraad en moeten ons vertegenwoordigen.

Als men een dergelijke politieke inschattingsfout maakt mogen burgers zich met recht afvragen of hier wel echte politieke deskundigheid aanwezig is.
De VVD wil zich hiermee buitenspel zetten en naar mijn mening niet meewerken aan structurele oplossingen, roepers als holle vaten staan immers als de beste stuurlui aan wal.

Beter is samen te werken en als gehele raad de schouders eronder te zetten en naar mogelijke oplossingen te zoeken.

Voor mij persoonlijk is het zo dat al het gesprokene van de afgelopen tijd doorgeprikt werd als een zeepbel, men zou wat meer volwassen moeten zijn.
Een andere ervaring van mij die avond was dat HET CDA ineens niet meer wist of men iets had gelezen en of men daar dan voor of tegen moest zijn, de kinderlijkheid ten top.

Men kan zich met recht afvragen of deze partijen wel in het goede gebouw aanwezig waren en niet 25 meter verderop in het gebouw van de kleuteropvang moesten zijn.
Mijn gedachten gingen toen terug naar een tijd geleden waarbij een mannetje met een helmpje op in een shoveltje zat bij een postkantoortje. Datzelfde mannetje had in het daar tegenover gelegen gemeentehuisje een heleboel kastjes waaruit nu heel veel lijkjes komen, men moet de verantwoording wel leggen waar deze moet liggen. (leesbare taal voor heel kleine kinderen)

Ook vraag ik me af of datzelfde shoveltje niet door moet rijden naar de St. Josephkerk, hierin werden vroeger veel diensten gehouden en de ene dienst is de andere waard.

Met recht geef ik deze partijen een politieke oorvijg want mijn persoonlijke mening is dat die dat zeer verdienen.

Geef mij maar een mens die tussen de mensen staat en echte aandacht heeft voor de burgers en hun vragen of problemen, een mens als Wim Aussems.
Jammer, zeer jammer, dat hij moest besluiten afscheid te nemen van de lokale politiek want hij was zeer begaan met het wel en wee in onze gemeente.

Mocht deze politieke oorvijg nog na blijven galmen dan klinkt die het hardst door in een nietszeggend hol vat en een heel lege kerk.

Een goede raad van mijn kant, wordt volwassen, laat jullie privé problemen thuis liggen, sla de handen ineen want op een kinderkermis en kleuterschool zitten wij als burgers niet te wachten.

Dit is mijn ervaring en mijn privé mening als burger en belangstellend toeschouwer bij de gemeenteraadsvergadering van afgelopen donderdag.


Rini van der Laak
Kaatsheuvel

3 Comments:

Blogger olijfje said...

wat een verhaal, een politieke oorvijg ? De schrijver is vast een belangrijk lid van gemeentebelangen daar iedereen het fout doet volgens hem, behalve die partij. een politieke oorvijg is op dit moment voor alle partijen incl. gemeentebelangen. Het is een erg gekleurd verhaal.

01 juli, 2011  
Blogger H.W.Bogaard said...

Rini,
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb de laatste jaren veel gerageerd op de politiek in LOZ,maar ik begin het nu beu te worden om nog langer te blijven reageren omdat B en W en gemeenteraad zich geen zier aan trekken als het gaat om de mening van de burgers.Heel heel triest dus blijft er maar één oplossing en dat is een gemeentelijke herindeling en college van LOZ nar de bijstand sturen.DUS GEEN LEUKE WACHTGELD REGELING!

01 juli, 2011  
Blogger roofvogel said...

Rini van der Laak de nieuwe wethouderskandidaat voor Gemeente-
belangen ???

02 juli, 2011  

Een reactie posten

<< Home