Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zondag, november 27, 2011

“We lieten ons als krullenjongens wegzetten”



Kaatsheuvel - “Wat een teleurstelling. Ik schaam me diep voor deze nederlaag”, aldus de DESK-trainer na de wedstrijd tegen Dijkse Boys. "Ik mistte bij iedereen beleving en verantwoording". Deze uitsoraak deed een zwaar teleurgestelde trainer Ad van Seeters na het verlies tegen Dijkse Boys. Was het vorige week de dichte mist die het voetballen onmogelijk maakte, nu ontbrak het bij de spelers van DESK volledig aan scherpte. Door de nederlaag (1-2) staat DESK nu stijf onderaan. Het verschil met zijn opponent is nu vijf punten.

Tijdens de rust had de trainer de spelers nog gewaarschuwd dat Dijkse Boys na de rode kaart van Altunel (37”) alles in de strijd zou gooien als zouden ze met twaalven voetballen. “Maar als je dat denkt dat je met een man meer gemakkelijk kunt winnen ben je verloren”. Volgens de trainer ging er van alles mis. “Er kwam geen bal aan. Om te winnen moet je knokken en alles geven. Dat heb ik gemist. Ik schaam me diep als ik op teletekst DESK onderaan zie staan”. Volgens de trainer is de ploeg zwaar door de ondergrens gegaan. “Toen de tegenstander met 10 spelers kwamen te staan dachten wij het op halve kracht wel even af te kunnen. Maar ik had de jongens gewaarschuwd dat ze de grens van het toelaatbare zouden opzoeken, en we laten ons als krullenjongens wegzetten. Dit is DESK onwaardig”. Volgende week moet DESK naar OJC Rosmalen. “We gaan werken aan verantwoordelijkheid. Ze zullen tot het gaatje moeten gaan, anders ga ik verder met andere jongens”. Deze mening werd door Jaouad Charaou, - die in de 90ste minuut net naast het doel van Dijkse Boys schoot – gedeeld. Volgens het talent dachten de tien Desssers : “Dat doen we wel even”. Enis Ulusan, wiens vrije trap de 1-1 op het bord zette, had eigenlijk geen woorden voor de nederlaag: “Ik maak liever niet zo’n mooi doelpunt, als we maar gewonnen hadden”, klonk het teleurgesteld. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. De goedleidende scheidsrechter Teunissen uit Venray trok acht gele kaarten en één rode kaart. Volgende week krijgt DESK een herkansing in Rosmalen.