Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, september 14, 2007

Crashtender trekker open dag brandweerkazerne Kaatsheuvel

Kaatsheuvel - De nieuwe kazerne van Post Kaatsheuvel aan de Bernsehoef 10 in Kaatsheuvel is al eventjes in gebruik, maar op 23 september van 12.00 tot 16.00 uur krijgt het publiek de mogelijkheid om de kazerne te bezichtigen. Daarnaast zijn er allerlei demonstraties en krijgt de burger een kijkje in de keuken van de brandweer. Naast een fototentoonstelling van incidenten die zich in de gemeente hebben voorgedaan is er ook een fotopresentatie van de bouw. Volgens coördinator Peter Rosenbrand (42) kan het publiek een kijkje nemen in onder meer de ademlucht-ruimte, de kledingruimte en de instructieruimte. Rosenbrand: We hebben we alles aan gedaan om iedereen een leuke middag te bezorgen”. Voor de kinderen is er een springkussen, zijn er kleurplaten en ballonnen met het brandweerlogo en natuurlijk zijn er allerlei demonstraties. Zo laat de brandweer zien wat U moet doen als de vlam in de pan slaat of als er een spuitbus ontploft. Maar ook grote calamiteiten komen aan bod. Zo zijn er de hele middag demonstraties van het ontploffen van een airbag en een inzet bij een ongeval met gevaarlijke stoffen. Ook zullen allerlei voertuigen te bewonderen zijn. Naast de hoogwerker en het eigen materieel is er een pronkstuk; de een crashtender die wordt ingezet bij ongevallen met vliegtuigen. “We weten nog niet van welke vliegbasis hij komt, maar hij zal er zeker zijn aldus Rosenbrand. Volgens hem is iedereen is van harte welkom. Wees er wel op tijd bij, want de brandweer verwacht een groot aantal bezoekers.

Labels:

zaterdag, augustus 11, 2007

Klein brandje Peperstraat Kaatsheuvel

Kaatsheuvel - De brandweer moest vanacht rond drie uur uitrukken naar de Peperstraat. Het betrof een afvalbak die in brand stond. De brand was snel geblust.

Labels:

dinsdag, juli 10, 2007

Kaatsheuvel : Bliksem slaat op net Rosgaerde




Kaatsheuvel - Het onweer van vanmiddag heeft voor relatief weinig overlast gezorgd. De bliksem sloeg op het net van Rosagaerde waardoor het alarm afging. De brandweer moest verder door naar de Pastoor de Klijnlaan 7 voor wateroverlast.

Reactie op dit bericht
Weinig overlast???? Dan had je tussen de Vogelenzang en de Venakker moeten kijken! Alles stond daar weer blank. En van het ene moment op het andere was al het water weer weg. Weer vergeten een pompje om te zetten of zo?
En wie gaat die troep die er wéér ligt schoonmaken.........?

Labels:

vrijdag, juni 15, 2007

Kaatsheuvelse brandweer naar ongeval A59

Om 22:51 werd de brandweer van Kaatsheuvel , Waspik, en Waalwijk uitrukken voor een verkeersongeval met beknelling op de A59 Maasroute afrit 36 Sprang Capelle. Het betrof een eenzijdig ongeval. Het slachtoffer is met behulp van het ambulancepersoneel uit het voertuig bevrijd. Het slachtoffer is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis.

Labels:

zaterdag, juni 02, 2007

Weer autobrand in Waalwijk

Om 0.26 kwam bij de brandweer bij onze buurgemeente een melding binnen dat er in de Monsegneur Zwijssenstraat weer een auto in brand stond. Er loopt momenteel al een onderzoek over eerdere autobranden. Onze jongens hebben nog geen uitruk gehad vanuit de nieuwe kazerne. Ik kan me voorstellen dat ze haast niet kunnen wachten......

Labels:

zaterdag, mei 26, 2007

Kaatsheuvelse brandweer over naar nieuwe kazerne




De Kaatsheuvelse brandweer is vandaag verhuist naar de nieuwe kazerne aan de Bernse Hoef. Om 17:33 verscheen de melding op de pagers: "OPKOMEN OUDE KAZERNE KAATSHEUVEL VOOR VERHUIZING NAAR NIEUWE KAZERNE". Even later trokken de brandweerlieden met hun materieel in optocht naar de nieuwe kazerne. Vanaf vanavond vinden de uitrukken dus niet meer plaats vanaf de kazerne aan de Nieuwe Markt, maar aan de Bernsehoef, naast het politiebureau. Dames en heren van de brandweer: Proficiat met jullie nieuwe huisvesting en dat jullie er maar veel gezellige uren door mogen brengen.
Foto's: Martijn van Bijnen; 112Kaatsheuvel.nl

Labels:

donderdag, mei 24, 2007

Sleuteloverdracht brandweerkazerne


Kaatsheuvel - Vanavond zal de sleutel van de brandweerkazerne door de brandweer symbolisch teruggegeven worden aan de gemeente. Om 22.00 worden de lampen van de oude kazerne ontstoken. Daarmee wordt het officiele startsein van het Bruisend Dorpshart gegeven
Later meer........

Labels:

zondag, mei 20, 2007

Rookmelder ligt te piepen op balkon Langemeer te Kaatsheuvel

Kaatsheuvel - Omstreeks 16:49 werd de brandweer van Kaatsheuvel gealarmeerd voor een brandmelding aan de Langemeer.

De spuitwagen van Kaatsheuvel ging terplaatse. Het betrof hier een rookmelder die op een balkon lag te piepen. De brandweer heeft de rookmelder van het balkon gehaald en uit gezet. [Bron 112]

Labels:

maandag, april 23, 2007

Kleine brandjes in Kaatsheuvel

Vandaag hebben zich, vermoedelijk door de droogte kleine brandjes voorgedaab. Om 08:12 werd de brandweer van Kaatsheuvel en Loon op Zand gealarmeerd voor een buitenbrand bij op het terrein van Pepping Bouw aan de Venakker. Het brandje was snel geblust

Rond 16:20 werd de brandweer van Kaatsheuvel gealarmeerd voor een buitenbrandje aan de de Loonse Vaert. Het betrof hier een klein brandje.

Labels:

donderdag, april 19, 2007

Kaatsheuvel - Omstreeks 17:55 werd de brandweer van Kaatsheuvel gealarmeerd voor een binnenbrand aan de Leemkuilen 19 . Het betrof hier een keukenbrand. Het brandje is door de bewoner zelf geblust.

Labels:

woensdag, april 04, 2007

Brandweerspotter in het nieuws

Gisteren publiceerde het Brabants Dagblad, editie Waalwijk Het volgend artikel:

Dinsdag 3 april 2007 - WAALWIJK - Een uit de hand gelopen hobby, noemt Marvin Doreleijers uit Waalwijk zijn drang om brandweermannen in actie op plaat vast te leggen. De 22-jarige Waalwijker is helemaal weg van brand en de brandweer. "Van een mooie brand, krijg ik een kick. Hoe groter de vlam hoe mooier", vertelt hij.


Commentaar:

Ook ik sta in het bestand van Marvin Doreleijers en krijg een email als er iets gebeurd is. Echter, binnen de "brandweerspotters" lijkt een ware oorlog uitgebroken te zijn.

Een voorbeeld: Doreleijers die ook op brandweermeldingen in de omgeving rijdt staat samen met en andere spotter bij een schoorsteenbrand. Er komt nog een erde 'spotter" bij staan, die de kant van EH en ED kiest. De fanatiekelingen krijgen oneenigheid over hoe E.H te werk gaat, en overal toegelaten wordt. MB uit Kaatsheuvel is woest en er onstaat bijna een handgemeen. De concurrentie om "de foto", wordt dus van levensbelang. Geen beste ontwikkeling lijkt mij.

Labels:

maandag, februari 26, 2007

Kaatsheuvel : Alarm Hoofdpoort

Vanochtend rond 10 uur werd de Kaatsheuvelse brandweer gealarmeerd voor een brandalarm im de Hoofdpoort. Het brandalarm werd veroorzaakt koor de Jumbo. Omdat de brandweer van Kaatsheuvel binnenbleef, omdat de bedrijfsleider gemeld had dat het loos was, werd voor de meldkamer de brandweer van Sprang-Capelle gealameerd voor een middelbrand in de Hoofdpoort. Ook de brandweer van Sprang bleef binnen. Volgens de brandweer moet de beheerder van de Hoofdpoort zelf de brandmelder resetten. Bij de Jumbo maakte niemand daartoe aanstalte. Het gevolg: urenlang geloei!

Labels:

dinsdag, februari 06, 2007

Kaatsheuvel : Brandweer naar pastorie

De brandweer is zojuist uitgerukt naar de pastorie van de kerk van de H. Martelaeren van Gorcom. Volgens de melder kwam er rook uit het dak. Het bleek om condens te gaan van een verwarmingsketel. Niets bijzonders dus.

Labels:

dinsdag, januari 30, 2007

Kaatsheuvel: Vier Ridders bij Loonse brandweer.

Kaatsheuvel – Afgelopen zaterdagavond namen vier brandweerlieden afscheid. In een bijzondere bijeenkomst in de raadszaal ontvingen Hans Govers (52), Theo de Bruin (50), Stephan Anssems (54) en Marcel Akkermans (41) een Koninklijke onderscheiding. De vier werden benoemd tot Ridder van Oranje Nassau. Twan Zwaans, (“Twanneke de kapper”) kreeg voor zijn grote inzet tijdens 12 ½ jaar brandweerschap de onderscheiden door de NVBR. In zijn toespraak blikte commandant Van den Hoven terug op het afgelopen jaar, en vooruit op wat er het komend jaar staat te gebeuren. Hij kijkt uit naar de oplevering van de nieuwe kazerne: “Dit jaar zullen we dus verhuizen en moeten we gaan wennen aan de nieuwe locatie en een eigentijds modern gebouw. Voor de bouw van de post in het kerkdorp Loon op Zand de verkenning gereed en gaat het advies binnenkort naar het college van B. en W. “
Volgens de commandant is de pieper van de brandweer van de gemeente Loon op Zand in 2006 ,248 afgegaan. “Het grootste gedeelte meldingen om snel te vergeten, maar ook een aantal om te blijven herinneren, zoals een aantal verkeersongevallen aan de Horst”. Bijzonder was volgens de commandant het ongeval bij het Blauwe Meer: “Een ongevalscenario dat we bij wedstrijden tegenkomen werd opeens wekelijkheid”. Volgens de commandant staat ook de grote brand bij het Kringloopbedrijf aan de Ringvaert bij iedereen nog op het netvlies . Volgens Van den Hoven is er voldoende aanwas van nieuwe leden die de plaats van de vertrekkende brandweerlieden in kunnen. “De invulling van de functie van Henk Dekkers, die aangegeven heeft aan het eind van dit jaar een punt te willen achter zijn fantastische carrière is echter wel een probleem”.

Labels: ,