Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, juni 13, 2007

Kaatsheuvel : Conflict parochie en diaken sleept voort

KAATSHEUVEL - Diaken Willem Brok van de parochie Kaatsheuvel is nog steeds met ziekteverlof. Brok meldde zich enige tijd geleden ziek nadat er onenigheid tussen hem en het parochiebestuur was ontstaan. Momenteel gonst het van de geruchten in Kaatsheuvel. "Het leeft erg onder de mensen, dat merk ik wel", zegt Christ van Wezel van het parochiebestuur. "Ik krijg er veel vragen over."De onenigheid zou te maken hebben met de huisvesting van Brok. De diaken heeft nog steeds een woning in Tilburg, terwijl de parochie ook een eigen woning voor Brok heeft. "Dubbele lasten zijn altijd vervelend", liet Brok eerder in deze krant weten. Volgens Van Wezel speelt de huisvesting van Brok 'een rol' in het conflict.Van Wezel kan nog niet zeggen wanneer er meer duidelijkheid komt in de situatie. "Het is dezelfde situatie gebleven als vijf weken geleden." Volgens Van Wezel is er 'nog enig contact' tussen de twee partijen. Brok, die tot eind vorig jaar werkzaam was in de Emmausparochie in Tilburg, was gisteren niet voor commentaar bereikbaar.

Labels:

dinsdag, mei 29, 2007

Conflict over huisvesting diaken Brok

KAATSHEUVEL - Tussen diaken Willem Brok en het bestuur van de parochie Kaatsheuvel is een conflict ontstaan rond de huisvesting van de diaken. Brok werkte tot eind vorig jaar in de Emmaus-parochie in de Reeshof in Tilburg. Daarna kwam hij naar de parochie Kaatsheuvel. Wel heeft Brok nog een woning in Tilburg. "Dubbele lasten zijn altijd vervelend", zegt Brok. Verder wil hij niet op de kwestie ingaan.
Ook woordvoerder Christ van Wezel van het Kaatsheuvelse parochiebestuur houdt zich op de vlakte. "Het heeft onze zorg", is het enige wat Van Wezel in deze kwestie kwijt wil. Gisteren was ook onduidelijk of Brok dit weekend voorgaat in de Kaatsheuvelse parochie. September vorig jaar berichtte het Brabants Dagblad dat Willem Brok samen met zijn vrouw Leonie in Kaatsheuvel ging werken en zijn intrek zou nemen in de pastorie van de St. Janskerk aan de Hoofdstraat.

Dit artikel stond begin deze maand in de krant. Sindsdien is er niets naar buitengekomen. Alleen dat Brok zich ziekgemeld had. Wie weet er meer?

Labels: