Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zondag, juli 01, 2007

Kaatsheuvel : Historische dag


Kaatsheuvel - Vandaag was het misschien wel een historische dag, want voor het cafe van Smit had Jurgen Lips een groot terras ingericht. Jammer genoeg wisten weinig mensen de gang naar het terras te vinden. Overigens was het op de kermis zeer rustig. Een woordvoerder van de gemeente noemde twee redenen. 1: een grote attractie, een trekker had het een week van tevoren af laten weten waardooor een heel gat ontstond en 2: de wielerronde is onopgemerkt dit jaar niet doorgegaan.

Labels:

zondag, april 29, 2007

Alleen de letters in de gevel wil ik graag hebben”

Door Jan in ‘t Groen

Het Apollotheater zal binnenkort verkocht gaan worden

Kaatsheuvel - Het voormalige café en het Apollotheater van Wijlen Jan Smit liggen er al bijna acht maanden verlaten bij. Maar volgens de weduwe van Jan Smit, die op 7 september van het vorig jaar overleed begint er schot in de zaak te komen. “Het zou weleens heel snel verkocht kunnen zijn. Ik schat het op een maand of drie”, aldus de weduwe. Volgens de weduwe worden de panden inclusief de aangrenzende woning, waar Brigitta met haar vier kinderen woont verkocht door Meeùs makelaardij Tilburg. De bieding van het complex dat ongeveer 1.500 m2 omvat wordt afgehandeld door Advocaten - en Notariskantoor Mannaerts & Appels in Tilburg. “Het enige dat ik graag zou willen hebben zijn de panelen met de omgedraaide letters in de gevel van het café. Die hebben voor mij een bijzondere waarde, want die heeft er de grootvader van Jan, Johan rond 1900 erop geplaatst”. Brigitta werkt als advocaat bij een advocatenkantoor in Antwerpen. Tot voor enkele jaren geleden reed ze elke dag op en neer van Antwerpen naar Kaatsheuvel. “Nu de kinderen groter worden komen we hier in de weekenden naar toe”. Als alles volgens plan verloopt, (“Je weet niet hoe bepaalde zaken lopen”) blijft de familie in Kaatsheuvel wonen. “Ik woon hier al 18 jaar en ik heb hier al mijn vrienden en kennissen”. Daarnaast zit ze al jaren in het Parochiebestuur en is ze voorzitter van de Scoutinggroep Martin Luther King”. Volgens de weduwe zit er renovatie van het complex niet in en zal er onherroepelijk gesloopt gaan worden. “Ik zal dan met mijn vier kinderen op zoek moeten naar passende woonruimte en vindt je niet zomaar”, klinkt het bezorgd. Wat het complex opbrengt is volgens haar niet zo belangrijk. “ Jan was een heel onafhankelijke. Hij liet zich niet leiden door argumenten. Als hij dacht dat het zo was dan was het zo. Een warme sociale mens die non-commercieel was. Hij was meer mens dan een “commerciant”. Volgens haar is de hele familie Smit zo: “ Alle drie de broers en de zus van Jan zijn begaan met het lot van andere mensen en vinden dat belangrijker dan het geld wat dit hier opbrengt. In de verstrreken maanden heeft ze al veel van de inboedel weggegeven. “Als er iemand is die iets kan gebruiken dan krijgt hij het. Maar het grootste gedeelte zal verkocht worden”. In de bioscoop waar de stoeltjes nog staan komt ze zelf niet meer. “Het is daar veel te triestig”.

Labels:

zaterdag, april 14, 2007

Ingezonden: Wie weet hier meer van.............................

Kaatsheuvel - Al fietsend in de Marktstraat naar de Peperstraat ontdek ik dat de RVS-icoon verdwenen is. Wie weet hiervan of moet er aangifte gedaan worden bij de politie van diefstal. Het is natuurlijk een geweldig collectors item.

Labels:

woensdag, februari 14, 2007

Kaatsheuvel : Bioscoop, hoogste bieder is koper



Het cafe en de bioscoop van jan Smit gaat onder de hamer. De familie heeft besloten de verkoop uit te besteden aan een makelaar en een notaris. Alle geinteresseerden kunnen een bod doen op het hotel en de bioscoop. Wat de nieuwe eigenaar met het pand gaat doen is dus niet bekend. Middels de krant en deze website wordt U op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen

Labels:

woensdag, februari 07, 2007

Zou Smit een monument kunnen worden?

Labels: