Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, september 07, 2007

Loon op Zand zit met website in haar maag

Kaatsheuvel – Mede naar aanleiding van vragen van het CDA in de commissie ABZVB gaat de gemeente Loon op Zand onderzoeken waarom de nieuwe website zo slecht scoort op de ranglijst van Binnenlandse Zaken. Volgens CDA-er Cees Grootswagers verkeerde de website van vorig jaar al in de onderste regionen en is het momenteel nog niet veel beter. De oude website van de gemeente eindigde in 2006 op plaats 484. Alleen de website van het Limburgse Simpelveld was nog slechter dan die van de gemeente Loon op Zand. Op 1 januari ging de compleet vernieuwde website in de lucht, maar in tegenstelling tot de hoge verwachtingen blijft ook deze in de onderste regionen van de ranglijst hangen. In september 2007 is de website slechts 10 plaatsen gestegen ten opzichte van de oude in 2006. (red) “Dit ondanks de extra middelen die we er ingestoken hebben”, aldus Grootswagers. Burgemeester Ria van Hoek – Martens: “Bij de website zijn flinke stappen voorwaarts gezet. Als je kijkt naar de toegankelijkheid, dan scoorde we in december 20% en nu 57%. Bij het bouwen van de website is echter gekozen voor aparte links. Zo lijkt het dat het de link naar het servicepunt buiten de eigen website valt. Vermoedelijk worden deze links naar eigen diensten niet meegenomen in het onderzoek. Dat betekend wel dat we een heel goed product leveren maar daar heel weinig mee scoren. Het is dus niet zo dat het product achterblijft, maar we scoren er niet mee. En dat gaan we uitzoeken”. Volgens de burgemeester moet de gemeenteraad zich door een ranking gek laten maken. “Zeker als de website alle benodigde informatie bevat. Maar wel gaan wel onderzoeken wat we moeten doen om hoger op die ranglijst te komen”, aldus de burgemeester.

Labels:

zondag, juni 24, 2007

Kaatsheuvel : 'Loons huwelijk' duurder

KAATSHEUVEL - Het wordt duurder om te trouwen in de gemeente Loon op Zand, als het aan burgemeester en wethouders ligt. Het college wil de huwelijksleges verhogen. Redenen voor de voorgenomen verhoging zijn de relatief lage tarieven in de gemeente en het relatief hoge aantal kostenloze huwelijken in Loon op Zand.

Op maandag en dinsdag kunnen tussen 9.00 en 10.00 uur gratis huwelijken worden gesloten. Volgens het college wordt daar relatief veel gebruik van gemaakt vanwege de toeristische trekpleisters die in de gemeente liggen. "In 2006 is 37 keer gebruikgemaakt van het kosteloos huwelijk", aldus een gemeentewoordvoerder. "Hoeveel de totale kosten bedragen, is niet exact te zeggen, maar er gaan uren van ambtenaren in zitten en het gebruik van het gebouw brengt ook kosten met zich mee."
Het college wil de gratis huwelijken inperken. Dat en de legesverhogingen moeten per jaar 15.000 euro opleveren.

Labels:

dinsdag, april 24, 2007

Ingekomen aanvragen bouwvergunning

Gemeentenieuws

Ingekomen aanvragen bouwvergunning Kaatsheuvel Amerikastraat / Hoofdstraat: het bouwen van 18 appartementen, 4 woon- werkcombinaties en 3 woningen (20060120)

Verleende sloopvergunningen:

Kaatsheuvel
Gasthuisstraat 57: het verwijderen van het dakbeschot
(Hoofdstraat 147 – 149: slopen van de bestaande gebouwen (20077002)
Langendijkstraat 34: het slopen van het pand
(20077009)

Labels: