Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, mei 30, 2007

Persbericht : PEPPING BONTENBAL

Kaatsheuvel/Reeuwijk - Centraal gelegen (tussen Aalsmeer en Amstelveen) ontstaat het dorpse woongebied Nieuw-Oosteinde. Hier is onlangs het officiële startsein gegeven voor de bouw van 76 woningen “Polderland”. Deze woningen worden gebouwd door Pepping Bontenbal uit Kaatsheuvel. Het startsein is gegeven door de wethouder, de heer Berry Nijmeijer.

Pepping Bontenbal heeft in het begin van de 90-er jaren in de naaste omgeving reeds enkele honderden woningen gerealiseerd. Zij kon daar toen echter niet mee voortgaan doordat geluidsoverlast vanwege het vliegverkeer daar beperkingen aan stelde. Inmiddels kunnen zodanige overlastbeperkende maatregelen worden genomen dat dat probleem geen rol meer speelt.

Labels:

woensdag, maart 28, 2007

Kaatsheuvel krijgt wapasbar

Kaatsheuvel – Marco van Corstanje (34) en zijn vriendin Sandra Maton (25) openen binnenkort een wapasbar aan de Hoofdstraat nummer 20. De nieuwe zaak wordt op 7-7-2007 om 19.07 door burgemeester Ria van Hoek geopend. “Je moet wapas niet vergelijken met tapas”, legt eigenaar Van Corstanje uit. “Bij tapas denk je aan Spaanse gerechten, maar onze zaak gaat wereldwijde tapas verzorgen. Zo kunnen de mensen onder andere ook sushi en of een loempia bestellen. De nieuwe zaak heeft een tapvergunning en als de verbouwing van de voormalige viswinkel gereed is biedt de eetgelegenheid plaats aan 42 gasten. “We gaan een gevarieerde basiskaart samenstellen, die elke veertien dagen wijzigt”, aldus Van Corstanje die het pand gekocht heeft.

Labels: