Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, februari 23, 2007

Kaatsheuvel : Verschil van journalistieke opvattingen

Tot mijn grote verbazing las ik gisteren op de voorpagina van "het Weekjournaal" het verhaal over de laatste waarschuwing voor Ons Cafe in Kaatsheuvel. Ik schrok hevig, want wij, van het Brabants Dagblad hebben een aanvaring gehad met burgemeester Ria van Hoek. Volgens haar, en dat is zo, is er stuk tekst weggelaten die de brief bevatte. De strekking van sluiting was echter hetzelfde. Volgens de uitbater Jos Vugts en de burgemeester trok de kop alleen maar relschoppers aan. Gelukkig is er niets voorgevallen en heeft hij geen omzetderving. Maar.. meer moeite heb ik met het citaat in het weekblad waarin de verslaggeefster schrijft: "Ook de parkeerplaats achter het gemeentehuis is een polulaire plaats bij onrustzoekers. Zo werden verschillende auto's vernield, (info BD), "Daarnaast zien we gewoon onder ons raam dat er gedealen en vriendinnetjes geslagen worden zonder enige aanleiding", aldus de receptioniste van het gemeentehuis.

Wat heb ik geleerd:
Vraag altijd de naam van de zegger en vraag of ze accoord is of dit afgedrukt wordt.
Ga bij de politie na of het verhaal waar is. Kaatsheuvel heeft veel pleintjes en iedereen heeft een mening. En: Druk nooit iets af zonder naam, tenzij de persoon nadrukkelijk aangeeft niet met hem/haar naam in de krant wil.

Ik heb vanochtend contact gehad met de schrijfster van het artikel. Ze zegt het volgende: "De telefoniste wist dat ik van het Weekjournaal was en ik heb haar gevraagd of ik dit op mocht schrijven. Dit is een ander lezing dan ik heb. n.l. : Wij moesten even op het college wachten en de telefoniste begint een vriendelijk praatje. Het vervolg kunt U lezen.

Labels: