Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, juni 13, 2008

Eigenaar honden gearresteerd

KAATSHEUVEL: Zoals eerder gemeld nam de politie woensdagochtend 11 juni een hond in beslag, die met zijn geblaf regelmatig overlast veroorzaakt voor omwonenden. De eigenaar was diverse keren gewaarschuwd, wat niet tot overlastvermindering leidde.

Sinds juli vorig jaar bereikten regelmatige klachten van diverse omwonenden de politie. Het ging over geluidsoverlast die veroorzaakt werd door een blaffende hond. De overlast vond vooral plaats bij afwezigheid van het baasje. De wijkagent ging gesprekken aan met de eigenaar van de hond en er volgde een briefwisseling. Dit leidde heel even tot verbetering. Daarna kwamen er weer diverse klachten van diverse buurtbewoners binnen bij de politie. Er volgde overleg met het Openbaar Ministerie waarbij de eigenaar een ultimatum gesteld werd. Hij kreeg tot 10 juni de tijd om passende maatregelen te nemen. Toen er op 11 juni opnieuw geklaagd werd ging de politie over tot de inbeslagneming van de bewuste hond. Zijn baasje was op dat moment niet thuis. Het dier werd in de tuin gevangen door een hondengeleider en is, in afwachting van de beslissing van de Officier van Justitie, op een andere locatie ondergebracht.


Bij thuiskomst reageerde de 37-jarige eigenaar emotioneel. Hij mishandelde direct zijn 33-jarige buurvrouw in het bijzijn van haar drie kinderen. Zij moest een aantal schoppen incasseren. Ook andere buurtbewoners werden bedreigd. Daarna toog de 37-jarige man naar het Waalwijkse politiebureau en uitte ernstige persoonlijk bedreigingen tegen de wijkagent. Ook andere agenten werden door de man bedreigd. Hij is aangehouden en ingesloten. De man wordt nog deze week voorgeleid aan de rechter-commissaris.

39 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nee, schoppen mag niet,
maar wat er allemaal gebeurde mag dat dan wel??
Je kunt iemand ook gek maken.

Tjonge tjonge!!!!
Heel erg hoor dat dit allemaal zomaar kan.

zie mijn eerdere reactie in het artikel van 11 juni

15 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een belachelijke reactie! Alsof het normaal is dat je door het lint gaat en iemand aftuigt!!
Ik heb te doen met die buurvrouw Die hondeneigenaar zouden ze samen met zijn hond een spuitje moeten geven.

15 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Waarom anomiem reageren?

groet Jacky

15 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Alsof het normaal is dat de politie dit zomaar mag doen i.p.v. zowiezo eerst de videobanden te bekijken

trouwens mijn naam is Astrid

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Alle verhalen over video-opnamen, maatregelen en 'eigenaar wil het beste voor zijn hond' zullen vast kloppen. Maar geloof mij, ik woon in de buurt en wij werden ELKE OCHTEND wakker van het geblaf van die hond en als we 's avonds naar bed gingen, blafte hij nog steeds... Het viel ons meer op dan dat het overlast was, maar we irriteerden ons er wel aan en ik kan me helemaal voorstellen dat je er, als je ernaast woont, helemaal GEK van werd!

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ook ik woon in de directe omgeving van die z.g.n hond die overlast veroorzaakte.Ik heb hier nooit iets van gehoord wel hoor ik en nu nog steeds dat er eens een hond blaft en niet van dat huis hier in de buurt wonen meerdere honden en die blaffen allemaal ook wel eens.
Wat ik niet helemaal kan rijmen is het volgende die honden zitten daar bij die eigenaar al meerdere jaren het eerste jaar is er dan geen overlast Wel is er dan volgens de berichtgeving het laatste jaar wel overlast.Het is wel frappant dat de overlast is begonnen en ik wil niemand beschuldigen na dat er een nieuwe bewoner is komen wonen naast de z.g.n hond die overlast zou hebben gepleegd denk hier eens overna en trek dan zelf je conclusie is zoiets dergelijks ook niet gebeurd in het verleden in de Vermeerstraat.
En dan nog even een korte reactie op bovenstaande reactie van iemand die zegt ook hier in de buurt te wonen ben jij soms diegene die ook over de slager heeft geklaagt over het feit dat als er bij hem vlees gebracht wordt jij je ergert aan die vrachtwagen die daar dan staat te lossen en ook over het feit dat een werknemer van die bewuste man zijn auto niet bij jullie op de aan de weg gelegen parkeerstrook voor jullie huis zijn auto niet mag parkeren je doet net of het je eigendom is ga in een hutje op de hei wonen dan heb je nergens last van of wel dan wordt je wakker door fluitende vogeltjes en die moeten dan ook maar weg.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

haha, nee, ik heb nog nooit iets over overlast van de slager gehoord! Het enige wat ik wilde zeggen was dat het geblaf van een hond, vanuit 'een huis' aan de marktstraat, in onze slaapkamer, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat te horen was. Sinds een paar dagen is het echter stil, dus nam ik aan dat het gaat om de hond uit deze berichtgeving. Er is dus EEN hond ERGENS in de Marktstraat, die heeeeeel irritant veel en hard blaft. Ik heb geen idee wie de eigenaar is of op welk adres, want daar heb ik me nooit in verdiept...

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Waf,waf waf,woef woef woef,kef,kef,kef,kai,kai,kaaaaaai!

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat ik dan toch goed zit en dat ik weet wie je bent ik kijk n.l zo op je slaapkamer vanuit mijn raam.
Ik vraag me af WAT doe jij de gehele dag in je slaapkamer soms bijverdienste?????

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

En ik vraag me af waarom jij bij andere mensen in hun slaapkamer loopt te kijken viespeuk.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje, is dat nou het niveau van dit weblog? Ik geef alleen aan dat ik in de buurt van de Marktstraat woon en dat ook wij, elke dag, van 's ochtends tot 's avonds een hond hoorden blaffen. Reacties als hierboven zijn voor mij niet de moeite waard om verder op te reageren.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik had er last van. Ik ben genoodzaakt om 's avonds mijn raam dicht te doen, omdat die nerveuze hond uit de Marktstraat (en ik woon niet eens in de Marktstraat) de hele tijd blaft. Daar wordt je niet vrolijk van als je wilt slapen...

16 juni, 2008  
Blogger Kaatsheuvel said...

ik vraag me af waar de wijkagent voor is. Hij had toch kunnen bemiddelen? En ja, het is ergens tegenover een slager in de Marktstraat. Maar dat hoef ik niet de vertellen want er stonden drie politieauto's voor de deur.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, dat kan nooit.
Zowiezo gaat de eigenaar er elke dag een lange tijd mee naar het bos, als je dan nog de honden hoort blaffen moet je wel hele goede oren hebben?!
Sommigen mensen maken van een mug een olifant.
Of is het een andere hond?

Er wordt vermeld dat ze voornamelijk blaften als de eigenaar niet thuis was.
De eigenaar is elke dag vroeg thuis, en ik weet zeker dat ze niet blaffen (ja oké, een keer)als hij thuis is.
En verder is de eigenaar zowiezo bewust veel thuis voor zijn honden.
Iemand die hard werkt en er voor zijn huisdieren is.
Dat kun je niet van iedereen zeggen.

De politie heeft eens gezegd, ze zeuren te veel daar in de buurt...
Bewoners hebben gezegd, nee hoor ik heb nergens last van, en vervolgens lopen klagen!

Of ze hebben niks te doen, en gaan letten op alle dingen die ze horen en zien.Zo werkt het meestal wel.
Ja die heb je overal.
Ja, wonen in een hutje op de hei, dat is de oplossing.

De eigenaar valt nooit iemand lastig!!! maar na zo lang oneerlijkheid en machteloosheid omdat je bang bent dat je hond wordt afgepakt om iets wat niet waar is, en de bewijzen die je hebt niet willen inzien,
ja dan wordt je wel boos.
Velen zouden al veel eerder boos zijn geworden.

Er wordt gedaan alsof de eigenaar een crimineel is.
Jezus dat heeft wel wat gekost, 2 politieauto's en 3 agenten wat ik op de foto's zie.
En er is geen geld voor politie op straat, en als er bij mij wordt ingebroken dan zijn ze er niet.

Ja dat parkeren in die straat dat is ook erg.
Als je als bezoeker je auto ergens neer wilt zetten, dan wordt er geklaag, want het is "hun" parkeerplaats.

Een hutje op de hei, en nergens heb je nog last van.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik woon graag in die buurt en van zeuren heb ik nooit iets meegekregen (waaraan in de vorige reactie wordt gerefereerd). Ik ben ook dierenleifhebber maar zorg dat niemand daar last van heeft! Dat is de kern en zo hoort dat!

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

het kan nooit dat de honden van het adres in de marktstraat 's avonds laat blaften.
Dat is heel gemeen om de conclusie te trekken, dat dat bij hun is.
Oh ja dat zal dan wel daar zijn, nee zo werkt dat niet!!!

Raar als je op de videobanden ziet dat de honden gewoon rustig liggen en je hoort een hond blaffen??

Laat die mensen alsjeblieft gewoon met rust.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De hond zorgt wel degelijk voor overlast. Ik geef toe, wij werken allebei overdag, dus over die tijd kunnen we niet oordelen, maar 's ochtends en 's avonds blaft die hond zeker wel!!! Ik heb ook niets tegen dieren, absoluut niet, maar zorg er inderdaad voor dat andere geen last hebben van jouw hond...

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dat zei de agent, dat ze zeurden, dan zullen ze dat wel bij hem doen en niet bij jou.

Ja, wat is last hebben van?
Ik woon in een buurt,(in een dorpje in Noord-Brabant) met veel honden, altijd blaft er wel één, en soms met z'n allen.
Elke dag hoor je iemand drummen met de ramen open, elke dag iemand op de elektrische gitaar,zondag 's morgens geslijp, motoren in de straat.
Niemand doet hier moeilijk.

En in de marktstraat blaffen de honden echt niet de hele dag, tot 's avonds laat!!!!

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou, op dat adres zijn de honden 's avonds gewoon binnen bij de eigenaar, die er ook vaak voor thuis blijft zelfs.

De hele avond blaffen dat doen ze echt niet daar, dat weet ik HEEL ZEKER!!!!

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik sprak net per telefoon met de eigenaar waar het verhaal over gaat.

van wie is die hond die net blafte 20.50uur?
De hond van hen ligt al lang binnen en blaft niet hoor.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

trouwens de hond waar het om zou gaan is meegenomen door de politie.
Die andere hond ligt binnen.
Maar toch hoor je geblaf.
Ik dacht dat het de laatste dagen afgelopen was met het geblaf?

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wel vermoeiend zo. De ene anoniem zegt tegen de andere anoniem iets waarop de derde anoniem ook nog maar wat zegt. Wie weet nog wie wat gezegt heeft. Mensen gebruik toch een naam, dan is het wel zo duidelijk.

16 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Astrid zegt in ieder geval een heleboel.

Een hond die blaft, het zou verboden moeten worden.....

Overlast is ook maar een erg subjectief begrip. Ik heb jaren naast een autoschadebedrijf gewoond. Daar begonnen ze om 8 uur 's ochtends met het uitdeuken van auto's. Hoorde je dat? Jazeker.
Iedere dag? Jazeker. Ervaarde ik dat als overlast? Nee helemaal niet.

Speciaal voor Gerard,

Henk

17 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gezien de opgefokte sfeer ter plaatse die ik hier op deze log ook een beetje kan teruglezen kan ik mij voorstellen dat mensen annonien reageren.

Bovendien wordt die mogelijkheid geboden dus mogen mensen er gebruik van maken!

17 juni, 2008  
Blogger Kaatsheuvel said...

Het lijkt mij verstandig om een slotje op dit onderwerp te gooien!

17 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Beetje drastisch Jan. Er is iemand die overlast zegt te hebben gehad en iemand die zegt dat ze daar nooit wat van heeft gemerkt, of zich er iig niet aan stoorde. Moet de discussie dan afgekapt worden?
Beter dat mensen zich hier kunnen uiten, al dan niet anoniem, dan dat de ene buurman de andere in elkaar trapt toch?

17 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik heb het zelf ook meegemaakt en bij mij beweerde ze dat mijn hond er s`nachts uitging om even te blaffen en daarna weer ging slapen.politie mij flink intimideren en bang maken. uiteindelijk kwamen ze erachter dat mijn honden dus helemaal stil waren. weet je wat het met die mensen daar is? die zijn psychisch niet in orde en moeten der eigen is grondig laten onderzoeken. en zo te horen is de politie hier ook niet onpartijdig.maar dat komt waarschijnlijk door de nieuwe buurvrouw, is immers dochter van een voormalig politieagentje.
Tja, de politie heeft zo zn eigen regeltjes he. de wet is immers voor de burgers en de politie staat daar ver boven, althans denken ze.

maarja, zoals het hierboven al eerder is gezegd, als je ze echt nodig hebt, zijn ze er niet, maar als ze iemand zien fietsen zonder fietsbel, dan met man en macht er achter aan, want daar valt geld te verdienen!

17 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

en om het nog even aan te vullen, als het mijn buurvrouw was geweest, had ze er veel meer aan over gehouden!

17 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Vanwege bovenstaande reactie is 't toch echt tijd voor 'n slotje Jan.

18 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat makkelijk scoren zeg: de politie is er nooit als je ze nodig hebt, maar wel om boetes uit te delen.
Stop een met napraten en begin eens met nadenken. En wat schiet je er nou mee op om hier een beetje stoer te gaan lopen praten?
Lang leve de discusiie, maar als hier echt gaat vervallen in vuilbekkerij over en weer, dan kom maar op met dat slotje Jan. Jammer.

18 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mensen zijn gefrustreerd, omdat een dierbaar huisdier onterecht van ze af is gepakt.
Had de politie maar op de juiste manier tijd erin gestoken, dan was het niet zover gekomen.
En je kunt daar weinig aan doen want als burger sta je eenmaal lager.
Maar dat brengt wel frustratie's met zich mee. Ik kan me dat ook heel goed voorstellen zeker als je huisdier alles voor je is, en dat is daar zeker het geval.

En daarnaast voelt het ook niet echt fijn als er 2 politieauto's voor je deur staan, die je hond komen ophalen, alsof je een crimineel bent.
En die hond liep vrolijk kwispelend naar ze toe, want zo is hij. De andere hond bleef staan en hebben ze niet meegenomen.
Niet echt leuk als je zo van je werk thuiskomt.

Het speelt wel sinds die buurvrouw er woont.
En als de eigenaar vroeg of ze er last van had, dan was dat niet zo.
Maar elders wel geklaagd dat ze er last van had.

Ik weet niet hoe dit tot stand is gebracht allemaal, maar wel dat het heel erg gemeen en oneerlijk is. Of dat nou komt omdat vader ex-wijkagent is, wel is het zo dat ooit ook iets dergelijks afspeelde, dezelfde ex-agent.
Als buurtbewoner praat je toch met iemand waar je last van hebt, bij mij is dat heel normaal, maar dat gebeurde daar niet, wel achter hun rug om.
Het zijn gewoon hele aardige mensen, waar je met praten al heel ver komt.

18 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Frustratie is begrijpelijk, maar het is natuurlijk nooit, maar dan ook nooit goed te praten dat een man een vrouw schopt en al helemaal niet in het bijzijn van haar kinderen. En agenten bedreigen? Hoe haal je het in je hoofd?

18 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

maar een hond afnemen mag wel...

jaja, de expert heeft gesproken he henk...

18 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

als ze dan toch aan het afnemen zijn maak dan maar schoon schip in de marktstraat want op nr 69 en 63 en verder in de straat liggen honden te blaffen dus dan maar gelijk opruimen die zooi.

18 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dus @ laatste anoniem
op nr 69 en 63 blaffen ook hondjes.
? Op welk huisnummer blaffen die andere dan die zijn meegenomen?
Het wordt wel lastig beste Jan, met al die anonieme reacties, aan wie je je reactie gaat plaatsen,

Afijn, als je een hond hebt die veelvuldig blaft, kun je ook een anti blafband aanschaffen.

Heeft mijn neefje ook gedaan die een politie herders hond heeft in de gemeente Tilburg....

19 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Om even terug te komen op Anoniem 1, 2 of 35 (idd lastig jacky):

Ja. Een hond afnemen mag wel. Er is herhaaldelijke overlast gemeld en bemiddeling heeft niet geholpen. Als (en ik zeg als, ik woon niet in de straat) er herhaaldelijke overlast is geconstateerd door de politie, dan hebben zij dat recht ja. Dat mag je vervelend vinden, daar mag je heel boos over zijn, maar ja, dat mogen ze. En daar mag jij het als eigenaar niet mee eens zijn. En dan kun je bezwaar indienen. Dan ligt de bewijslast bij de politie. Kunnen ze niet aantonen dat er sprake was van overlast, dan moet de hond terug naar de eigenaar.
Je mag van mij zo boos worden als je wil, maar vecht het uit via de juiste kanalen, niet op straat. Of beter nog, ga eens met elkaar praten en kom er samen uit net een stel volwassenen.

19 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo is dat!

Het gaat er in dit geval ook juist om dat het allemaal mee valt met de overlast.
Ja, wat is overlast, een hond blaft!!
Maar echt niet wat hier wordt beweerd de hele dag tot 's avonds laat.
Dat kunnen ze bewijzen alleen wil de politie daar helaas geen aandacht aan schenken, en daar gaat het in dit geval om.

En de klachten gingen allemaal achter de rug van de eigenaar om.
Als je toch last hebt van iemand probeer je dat eerst met diegene op te lossen, door erover te praten.
Maar praten deden ze niet met de eigenaar, of ze zeiden dat ze geen last hadden.

Praten kun je echt wel met de eigenaar, alleen moet je het dan wel doen!
Dat zou wel zo eerlijk zijn toch!?

19 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zoals ik al eerder zei: overlast is erg subjectief. De een heeft een wat grotere tolerantie dan de ander. Je kunt dan niet zomaar zeggen dat de ander niet zo moet zeuren, want dan voelt hij of zij zich niet serieus genomen, aangezien de overlast voor die persoon weldegelijk een realiteit is. Blijf vooral met elkaar praten en kom er samen uit. Op het moment dat de politie betrokken wordt bij iets wat begint als irritatie en uitmondt in een burenruzie, dan heb je het al veel te ver laten escaleren. Van beide kanten.

20 juni, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mensen die altijd overal wat over te zeuren hebben moeten in een hutje op de hei gaan zitten waar ze niks horen !!

Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben.

Wat als de baby van de buren huilt of kinderen overlast maken, moeten ze die dan ook maar in beslag nemen?

Sjonge jonge waar gaat het toch heen, kunnen mensen dan niks meer hebben van een ander?

Wij hebben ook buren en die hond blaft ook als zij weg zijn, nou vind dat niet erg hoor en anders zet je toch gewoon de muziek of tv wat harder..

21 juni, 2008  

Een reactie posten

<< Home