Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, juli 01, 2009

Drama voltrekt zich in Kaatsheuvel




Ambulancedienst weigert vijf keer om te komen voor doodzieke patiënt.



Kaatsheuvel – In de nacht van 19 juni voltrok zich een waar drama in een woning aan de Mark in Kaatsheuvel. Kaatsheuvelnaar Will van Wanrooij (55) overleed in de vroege ochtend nadat zijn echtgenote vijf keer 112 had gebeld.De ambulance weigerde om te komen.

Als Marlies van Wanrooij (44) begint te vertellen lijkt het een echte horrorfilm. In de nacht van 19 juni kreeg haan man hevige pijn in de rug. “Ik heb hem niet gehoord maar toen ik om 04.30 uur wakker werd lag hij op de grond naast me. De man leed aan chronische rugpijnen maar zo’n hevige pijn had hij nog nooit gehad”, vertelt zijn vrouw Marlies.

Ze heeft meteen 112 gebeld maar ze kreeg te horen dat de ambulance daar niet voor kwam. Intussen was haar man opgekrabbeld. Toen hij beneden naar het toilet wilde viel hij van de bovenste trede naar beneden. “Ik heb toen weer gebeld, want ik dacht dat hij iets gebroken had. Maar weer kreeg ik te horen dat ze niet kwamen”.

Marlies heeft haar man, die plotseling hevig begon te transpireren en krijsen, op bed gelegd. “Het krijsen was oorverdovend”, weet Marlies die wederom 112 belde. “Uw man moet niet zo krijsen. Ik kan U niet verstaan”, kreeg ze te horen aan de andere kant van de lijn.

In paniek heeft Marlies haar zus in Genderen gebeld. Terwijl die onderweg was heeft haar zwager vanuit Genderen 112 gebeld. “Als het om Mark 9 in Kaatsheuvel gaat, dan komen we niet”, kreeg hij te horen.

Ineens kreeg Will hevige pijn op de borst en moest hij weer naar het toilet. “Ik ga dood, ik ga dood”, bleef hij roepen. Toen viel hij neer tussen het toilet en de muur.

De toegesnelde buurvrouw belde 112 met de mededeling dat haar buurman overleden was. “Het werd stil aan de andere kant van de lijn”. Om 07.00 uur arriveerden ambulancebroeders en de politie die door de zwager uit Genderen was gebeld. “De ziekenbroeders stonden perplex. Ze wilden nog reanimeren maar ze zagen dat het geen zin meer had”, aldus Marlies.

Sectie op het lichaam heeft uitgewezen dat Will gestorven is aan een hartaanval. Bij Marlies overheerst de woede boven het verdriet. “Ik heb de politie gevraagd waar ik aangifte kon doen tegen die mevrouw die telkens maar weigerde om een ambulance te sturen”.

Volgens de weduwe heeft de politie zelf alles in gang gezet. Gisteren maakte het Openbaar Ministerie bekend dat een strafrechtelijk onderzoek naar het optreden van de hulpdiensten is gestart.

Bron: BD Auteur: JG

Bekijk hier de reportage van RTL Nieuws

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

02 juli, 2009  
Anonymous Jan said...

In de huidige maatschappij ben je enkel nog een sofinummer , huisartsen , artsen in het algemeen en chirurgen , verzekeringsmaatschappijen , ggz met hun tabletjes , riagg , gedragen zich als god en voelen zich verheven boven het gewone voetvolk en moeten vooral geen gevoel uitstralen want dan kunnen ze hun veel te dure ministersalaris betaalde edele baan niet uitoefenen , intussen spelen ze wel voor rechter over leven en dood , maar kunnen ze die verantwoordelijkheid wel aan vraag ik u ?

02 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

en heel veel sterkte!!

02 juli, 2009  
Anonymous Andy said...

Het is heel erg dat dit is gebeurd. Alleen vindt ik wel dat reactie's netjes moeten blijven dus niet beginnen met k**ker en dat deze mevrouw dood moet. Ieder mens maakt fouten, alleen is deze zaak wel heel erg met de dood van een mens tot gevolg. Ik ga ervanuit dat ze een gepaste straf krijgt.

Familie heel veel sterkte.

02 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het is een vreselijk verhaal. Fam. gecondoleerd

02 juli, 2009  
Blogger Kaatsheuvel said...

Ik bedgrijp de emoties, maar hou het netjes aub

02 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

jaa sorry, ik werd echt even boos toen ik het las! dit is echt ernstig

02 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik snap best de reacties die hier geplaatst worden. Ik wacht liever met reageren totdat ook een reactie van de andere partij is ontvangen. Dan kan je een objectief oordeel hierover geven.

02 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Lang leve de regeltjes in Nederland!!! Verschrikkelijk dat zo iets op deze manier kan gebeuren.Gelukkig dat de zaak onderzocht word;hoop ook dat het eerlijk gebeurd.

02 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een rare reactie: alsof het aan regeltjes ligt. Die mensen achter de telefoon maken een inschatting van de situatie. In dit geval een waarschijnlijk verschrikkelijke verkeerde inschatting, maar het is weer lekker makkelijk om het op regeltjes te gooien.

03 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

waar slaat dat op , om mijn bericht te verwijderen....terwijl ik niks verkeert typ...moette niet doen JAN IN T´GROEN!!!!

04 juli, 2009  
Anonymous webmaster said...

Tik het even opnieuw. Het bericht is ergens verdwenen. Sorry daarvoor.

05 juli, 2009  
Anonymous dhrschoofs@gmail.com said...

Die laatste reactie zal wel iets doms geschreven/getypt hebben .

05 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

mensen van 112 bepalen over leven of dood en als ze het niet zeker weten dan moeten zij de politie sturen naar het betreffenden adres.
en die bepaalt dan of er een ambulance moet komen.
dit is een ernstige fout van de medewerkers.

hoop dat zij die dit op hun geweten hebben niet meer goed kunnen slapen.

familie we leven met jullie mee.
sterkte in deze moeilijke periode van onbeantwoorden vragen angst boosheid en verdriet.

als er iemand dood gaat
van wie je heel veel houdt,
dan lijkt je verdriet
wel een emmer vol tranen
die allemaal gehuild meot worden.
pas als dat gebeurt is,
is je verdriet te dragen.
daarom:
schaam je niet voor je tranen,
houdt ze niet in,
laat ze maar komen,
het geeft je lucht,
de emmer wordt leger,
er komt weer meer ruimte.
bij sommige is de emmer vlug leeg
bij andere duurt het langer,
want iedereen schreit op z'n eigen tijd.
maar sluit hem niet af
met een deksel van flinkheid en schaamte of
angst voor de mensen,
want dan moet je hem meetorsen
en hij wordt alsmaar zwaarder.
dus gun je tranen de vrije loop
zelfs in je tranen zit troost:
zij dragen druppel voor druppel
je verdriet naar buiten.

08 juli, 2009  

Een reactie posten

<< Home