Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, juli 01, 2009

Strafrechtelijk onderzoek naar optreden hulpdiensten

Het Openbaar Ministerie Breda heeft besloten tot het instellen van een strafrechtelijk onderzoek naar het functioneren van de hulpdiensten Midden en West Brabant in relatie tot de hulpmeldingen van familie van een 55-jarige man uit Kaatsheuvel.

Op 19 juni in de vroege ochtend belde de familie van de man tevergeefs een aantal maal met het 112-nummer, omdat zij spoedeisende hulp aan huis ten behoeve van hun familielid nodig achtte. Onderzocht wordt waarom de ambulancedienst en medewerkers van de huisartsenpost niet (tijdig) bij de woning van de man zijn geweest om medische hulp te bieden. De man overleed dezelfde ochtend.

3 Comments:

Anonymous fam. Dankers said...

Hallo, bij ons is helaas hetzelfde gebeurd 5 jaar geleden. Mijn vader is ook overleden. Maar toen ik 112 belde voor een ambulance zeiden ze"eerst de huisartsenpost en op hun advies komt er een ambulance" terwijl ik zei dat mijn vader aan het sterven was. ik heb in het totaal 3 keer gebeld met de laatste keer als mededeling: laat de huisarts maar zitten, hij is nu al dood. Ik heb hier helaas niet mee gedaan, ons verdriet was te groot. maar ik vind het geweldig dat hier nu wel iets meegedaan wordt.

01 juli, 2009  
Blogger Kaatsheuvel said...

Gecondoleerd. Lees verderop het reaals van een nieuwe weduwe

01 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

sorry daar heb je de de ambulance voor nodig eerst iemand dood gaan en dan de ambulance te laten komen,
Kost zeker te veel geld als ze moeten rijden en reanimeren of zo pffff

02 juli, 2009  

Een reactie posten

<< Home