Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, september 06, 2011

‘ Je moet problemen niet opblazen’

KAATSHEUVEL – Het lijkt niet het makkelijkste moment om als wet­houder in Loon op Zand aan de slag te gaan. De gemeente heeft veel ambitieuze plannen, maar worstelt ook met bezuinigingen.

De nieuwe wethouder van Loon op Zand kan dus z’n borst nat ma­ken, zo lijkt het. „De problemen moeten niet opgeblazen worden”, vindt Henk van Komen, de be­oogd opvolger van de opgestapte wethouderWim Aussems (Ge­meentebelangen). „Het beeld dat de gemeente geen geld heeft, klopt niet. Loon op Zand is niet armlastig.”

Van Komen heeft juist veel zin in zijn nieuwe job. Een nieuw avon­tuur, want de 55-jarige Kaatsheu­velnaar zit al ruim 25 jaar in het onderwijs en nu lonkt dus het ge­meentebestuur.

Toch ziet hij grote overeenkom­sten tussen het werk als wethou­der en zijn huidige baan als direc­teur Techniek bij het ROC Tilburg. „Qua organisatie en cultuur ligt dat niet zover van elkaar. Bij het ROC ben ik ook dagelijks bezig met het uitvoeren van projecten en het oplossen van problemen.

Veel communiceren, dat is mijn stijl.”

Gemeentebelangen heeft een tijd gezocht naar een geschikte opvol­ger vanWim Aussems, die in juni opstapte vanwege een gebrek aan vertrouwen van een deel van ge­meenteraad en college. Van Ko­men was als bestuurslid van de grootste coalitiepartij nauw bij de­ze zoektocht betrokken. „Ik kreeg een steeds beter beeld van het werk als wethouder en raakte zelf geïnteresseerd”, vertelt hij. „Ik be­sloot me uit de vertrouwenscom­missie terug te trekken en me kan­didaat te stellen.”

Bij voldoende steun van de ge­meenteraad gaat hij waarschijnlijk in november als parttime wethou­der ( 0,7 fte) aan de slag. De rest van de tijd blijft hij werkzaam bij het ROC.

Van Komen verwacht dat hij in grote lijnen de portefeuilles van zijn voorganger overneemt, zoals onder meer economische zaken, cultuur en sport, vrijwilligersbe­leid en accommodatiebeleid.

Van Komen vindt het mooi om zich voor z’n eigen gemeente in te zetten. Tien jaar geleden verhuisde hij van Terneuzen naar Kaatsheu­vel.

„Ik voel me hier geweldig thuis in één van de veiligste gemeenten in Nederland. Zo mag Loon op Zand zich ook best wel profileren.”

Bron: Brabants Dagblad Auteur: Michel Koster

1 Comments:

Blogger H.W.Bogaard said...

Weer een onderwijzer die zijn kop in het zand steekt.Weer de financiele problemen van de gemeente bagatelliseren!Mijn motto is en blijft:gem.LOZ herindelen;dat is de enige oplossing om o.a de bruisende dorpsput te fatsoeneren.Aan blaaskaken heeft de gem. LOZ al voldoende in huis.

06 september, 2011  

Een reactie posten

<< Home