Hennepkwekerij opgerold in Loon op Zand
LOON OP ZAND: De politie vond rond het middaguur in een woning in de Van Salm-Salmstraat in Loon op Zand een hennepkwekerij. Ook hier waren meerdere slaapkamers in gebruik om de hennep te telen. De politie ontmantelde de installatie en vernietigde de planten en het kweekmateriaal. Op het moment van de ontdekking van de kwekerij arresteerde de politie de 26-jarige bewoner van het pand, tegen wie proces-verbaal is opgemaakt vanwege overtreding van de Opiumwet. Ook hier was sprake van fraude met elektriciteit, waarbij (volgens medewerkers van Essent) sprake was van ernstig brandgevaar.
De hennepteelt wordt door de politie aangepakt omdat er in vele gevallen sprake is van diefstal van elektriciteit, brandgevaar en (stank)overlast. Ook blijkt dat steeds meer zware geweldsdelicten in verband zijn te brengen met hennepkweek en dat de georganiseerde criminaliteit meer invloed krijgt. De politie werkt bij haar aanpak nauw samen met partners zoals gemeenten, woningbouwverenigingen en Essent.
Labels: Hennep
