Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, april 06, 2007

Een gemiste kans

Kaatsheuvel – Donderdagavond ging de gemeenteraad akkoord met het bidbook van het “Bruisend dorpshart”. Het bidbook moet je zien als een programma van eisen. Het bidbook gaat naar projectontwikkelaars en investeerders. Wethouder Waijers kan dus gaan bouwen.
Als aardigheidje hadden sommige ambtenaren bedacht om de lampen in de toren van de brandweerkazerne te ontsteken. Het was een prachtig gezicht. Als een baken in zee prijkte de toren van de kazerne over het marktplein. Het was jammer dat het niet aangekondigd was. Veel raadsleden was het nog niet eens opgevallen.

Labels:

maandag, maart 19, 2007

Kaatsheuvel : Centrumplan krijgt "smoel"

Het Kaatsheuvels centrumplan begint "smoel" te krijgen. In de loop van deze week volgt een uiteenzetting van hoe het er allemaal uit gaat zien. Hier alvast een voorproefje met het gemeentehuis in 't midden van het plein.


Labels:

donderdag, maart 15, 2007

Kaatsheuvels centrum gaat bruisen

Vandaag tussen de bedrijven door, het bidbook van de gemeente Loon op Zand bestudeerd. Voorwaar geen eenvoudige klus. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik tot de sceptici behoorde van eerst zien en dan geloven. Nu ik het bidbook doorgelezen heb is daar veel van weggenomen. Van één ding ben ik zeer gecharmeerd: de entree naar het plein vanuit de Peperstraat en Gasthuisstraat. Als ik het goed bekeken heb moet je door een entree van 15 meter breed het gevoel krijgen dat je echt een apart stukje Kaatsheuvel binnenstapt. De denkers hebben dit ook voor de Berndijsestraat bedacht. Het nieuwe gemeentehuis moet van daaruit als blikvanger gaan werken. Ik zal proberen de komende dagen voor mezelf, en voor de lezer een beeld te scheppen. Daarin past een gesprek met wethouder Hans Waijers, dat op maandag gepland staat

Labels:

zondag, februari 04, 2007

Kaatsheuvel : Centrumplan in 2010 gereed

A titre personnel

Afgelopen week hebben we met wethouder Hans Wayers een gesprek gehad over het grondbeleid en het centrumplan. De wethouder blijft erbij dat het centrumplan in 2010 gereed is.

Nou is dat moeilijk te gegrijpen, want er is nog niets te zien. Maar in de Langstraat-Edidtie van het Brabants Dagblad blijken wij niet de enige gemeente te zijn die al lang met het centrumplan bezig is. Diverse gemeentes waaronder Drunen, zijn al lang bezig. Toch heb ik het idee gekregen dat er schot in zit. Alleen weten wij het nog niet.

SMC
Een onderdeel van het centrumplan is het verplaatsen van de sociaal-culturele activiteiten naar de Nieuwe Markt. Maar... als je gaat bekijken wat de Werft de afgelopen weken allemaal heeft georganiseerd omdat ze er de accommodatie voor hebben, dan is het misschien jammer om de sporthal en de sociaal-culturele aktiviteiten te splitsen. Voor mij is zijn er twee opties: De Werft renoveren, en als dat te duur blijkt te zijn, nieuwbouw plegen, met alles onder een dak. Maar ik zit niet ik het gemeentebestuur.

Labels: