Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, juni 20, 2007

Kaatsheuvel krijgt bruisend dorpshart



Klik op onderstaande link voor een filmpje

http://ed.noterik.com/adserver/edtv_player.php?asset_id=20093&ph=BD

Labels:

woensdag, maart 21, 2007

Groen licht voor Kaatsheuvels Bruisend Dorpshart

Door Jan in ‘t Groen

Het college van B en W. van Loon op Zand kan verder aan de slag met het Kaatsheuvels “Bruisend Dorpshart”. De meeste raadsfracties gingen dinsdagavond akkoord met het door het college vastgestelde programma van eisen, het zogenaamde bidbook. Wethouder Hans Waijers (CDA), die tal van vragen moest beantwoorden, toonde zich verguld. “Daar is het college erg blij mee. We zijn samen met iets ongelofelijks groot bezig zijn in de kern van kaatsheuvel en zijn blij met de grote mate van betrokkenheid van U bij de verdere stappen op weg naar een Bruisend Dorpshart”, aldus de wethouder, die later het bureau Dorpshart in de lof betrok. Veel partijen hadden vragen over het gratis parkeren. Waijers: “Ik kan U vertellen dat de parkeerbalans is doorgerekend. Er komen 420 parkeerplaatsen en dat past in de bandbreedte. In de openbaarheid zou gratis parkeren mogelijk moeten zijn”. Het beheer van de parkeervoorzieningen zoals slagbomen en camera’s moet nog volgens Waijers nog nader uitgewerkt worden.

Volgens de wethouder hebben het S.M.C. de gemeente en Casade, waar we al diverse gesprekken mee zijn gevoerd zijn, de intentie om eruit te komen als het om verplaatsing van de Werft naar het carrégebouw gaat. “Het SMC is bereidt te denken over de knip tussen het sociaal culturele en sport. Over de sportvoorziening, hebben wij nog geen verdere afspraken gemaakt, maar die zouden elders het daglicht kunnen gaan zien”. De PvdA en de V.V.D. wilde van de wethouder een onderbouwd financieel plan zien met een risicoparagraaf. De wethouder wenste daar niet op in te gaan. Waijers: “De afspraak die wij gemaakt hebben om binnen de 10.7 miljoen te blijven, blijft staan. Het plan kost meer, maar dat hoeven wij zelf niet te betalen. Als U mij vraagt om een exploitatie opzet, dan kom ik in een lastiger vaarwater. Dat betekend dat ik met U in de openbaarheid cijfermateriaal moet gaan delen wat ongunstig kan zijn in de onderhandelingspositie met investeerders. De onderhandelingspositie met marktpartijen laat niet toe dat wij over exploitatiezaken met U in de openbaarheid van gedachten wisselen”.

Met de groeten aan de bewoners van de Martktstraat........

Labels:

dinsdag, maart 13, 2007

Kaatsheuvel : Bidbook dorpshart gereed.


Vandaag heb ik het bidbook van het Kaatsheuvels bruisend dorpshart mogen ontvangen. Aardig van het gemeentebestuur om het ook ons toe te sturen. Een ietswat ongewoonlijke term, maar als je wat googeld dan is het blijkbaar in de bouwsector gemeengoed. Ik hou het maar op een nota van uitgangspunten. Ik moet zeggen, dat het een lijvig boekwerk is geworden. De lezer krijgt een goede indruk van hoe het centrum van Kaatsheuvel gaat worden. Toch denk ik dat wethouder Wayers nog wel wat hobbels te nemen heeft. Ik weet niet of er eigenaren zijn die nog onroerend goed in het gebied hebben; ik weet nog dat toen het centrumplan serieus werd, elke projectontwikkelaar onroerendgoed begon aan te kopen. Eigenlijk is het allemaal niet zo spectaculair. Alleen het gemeentehuis ziet er (op pagina 38) geheel anders uit dan nu. Als ik het zo kan bekijken, dan moet de wethouder financiers kunnen krijgen. Er zit aardig wat nieuwbouw in het plan. Het ziet er in elk geval hoopvol uit


Labels: