Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

maandag, mei 14, 2007

Kaatsheuvel: Persbericht gemeente

Scoren op het Prins Mauritsplein
Wil je met vrienden of familie samen komen, dan doe je dat thuis doen of misschien in een café. Jongeren hebben hier doorgaans geen mogelijkheid toe. Voor hen is de straat meestal de plek waar zij elkaar ontmoeten. Maar wat als hier geen goede mogelijkheden voor zijn? In dat kader zijn op het Prins Mauritsplein onlangs voetbalgoals geplaatst. Met een bijzonder potje voetbal wordt het veld dinsdag 15 mei ‘officieel geopend’. De openbare ruimte is voor iedereen. De gemeente probeert deze zo in te richten dat iedereen er uit de voeten kan. Ook de jeugd krijgt hierbij natuurlijk de nodige aandacht. Zij moeten voldoende gelegenheid hebben voor speel- en spelactiviteiten. Rond het speelveldje bij de Van Oldenbarneveltstraat en het Prins Mauritsplein in Kaatsheuvel leken de faciliteiten voor jongeren wat mager. Zij konden hier hun ei niet goed kwijt en dit had soms tot gevolg dat omwonenden overlast van hen ervoeren. Wethouder Aussems is, samen met oud-bewoners van de buurt en met medewerkers van Casade en de politie, met de jongeren gaan praten.
Samen over oplossing nadenken Centraal stond de vraag: ‘wat is er nodig om het plein voor alle partijen leefbaar te houden’. De oplossing was snel gevonden; de jeugd wil graag voetballen. Het gele speelveldje lag echter dicht gelegen tegen een aantal woningen aan. Al snel verdwenen ballen over schuttingen of werden er muren of ramen geraakt. Daarom is besloten om een aantal doeltjes te plaatsen op het prins Mauritsplein zelf, dat wat verder weg gelegen ligt van de straatkant.
Gezamenlijke aanpak. De doeltjes staan er nu een aantal weken en iedereen is verheugd om te zien dat er veel en goed gebruik van wordt gemaakt. Een mooi resultaat! De jongerenwerker houdt een oogje in het zeil en blijft bewaken dat de omwonenden geen overlast ervaren. Zonodig wordt de jeugd aangesproken. De situatie kon snel worden aangepakt, doordat de gemeente, Casade woondiensten, Stichting Triangel en de politie samen goede afspraken konden maken. De gemeente en Casade hebben de kosten voor het plaatsen van de doeltjes voor hun rekening.
Jeugd voetbalt tegen politie en wethouder. ‘Gescoord’ is er dus eigenlijk al! Maar nu moet er ook echt gevoetbald gaan worden: op dinsdag 15 mei wordt daarom een echte wedstrijd georganiseerd op het Prins Mauritsplein. Vanaf 19.00 uur wordt er gespeeld tussen de jeugd van het plein en een team van politie-agenten, medewerkers van Casade en wethouder Aussems. Toeschouwers zijn natuurlijk van harte welkom.

Labels:

maandag, februari 26, 2007

Commissaris naar Kaatsheuvel


11.00 uur Ontvangst door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Loon op Zand. Centrale thema’s zijn leefbaarheid en recreatie & toerisme, met als gemene deler de samenwerking tussen de Provincie Noord-Brabant en de gemeente Loon op Zand. de N281
12.15 uur Gesprek op locatie met de heer F. Kapteijns (afdeling Voorlichting en Educatie Natuurmonumenten.) Onderwerp betreft de aanleg van parkeervoorzieningen ten behoeve van Nationaal Park, de camping en het café. De parkeervoorziening wordt aangelegd op privé-terrein van de café-eigenaar.

13.45 uur Ontvangst in het Wijkpunt Pannenhoef door de heer P. Nouwens van Stuurgroep Thesaurus. De heer Nouwens geeft een toelichting op het concept wijkpunt en op de Stuurgroep Thesaurus. De inleiding over ontschotting van dienstverlening wordt verzorgd door de heer F. Desloover (vestigingsmanager van Casade Woondiensten Kaatsheuvel). Vervolgens zal ontvangst plaatsvinden in ‘De Rode Loper’, een nieuw initiatief dat ontmoeting van inwoners in de wijk mogelijk moet maken. De inleiding hierbij wordt verzorgd door mevrouw J. de Bekker, coördinatrice wijkpunt en manager welzijn/zorg Prisma.

15.15 uur Aankomst bij jongerencentrum De Kuip te Loon op Zand. Hier vindt een kringgesprek plaats met een tiental jongeren die als vrijwilliger actief zijn in het ngerencentrum en bij scouting Martin Luther King. Als thema is gekozen het verrichten van vrijwilligerswerk door jeugd. De volgende vragen staan centraal: at gaat goed, wat behoeft verbetering, welke kansen liggen er voor gemeente en provincie om het vrijwilligerswerk onder jeugd te imuleren.

Labels:

Persbericht

De Kunstcommissie van de gemeente Loon op Zand organiseert op zondag 2 september 2007 van 12.00uur tot 17.00 uur een kunstmarkt op het plein voor het gemeentekantoor in Kaatsheuvel. Iedereen die zijn of haar kunstwerken dan wil vertonen kan zich vanaf heden tot 15 april 2007 hiervoor inschrijven. Het gaat de organiserende kunstcommissie duidelijk om een Kunstmarkt met Kunst. De kunstmarkt wordt gehouden op het marktplein, Nieuwe Markt te Kaatsheuvel. Twee kunstenaars maken kans op een prijs. De kunstcommissie bepaalt tijdens de kunstmarkt welke kunstenaar met een twee dimensionaal werk en een welke kunstenaar met 3 dimensionaal werk de winnaars worden. Beide winnaars ontvangen hun staangeld terug en mogen samen een expositie inrichten in de tentoonstellingsruimte van het gemeentekantoor te Kaatsheuvel.De winnaars van de kunstmarkt 2006 exposeren hun kunstwerken ook 2 september a.s.Bezoekers kunnen in de directe omgeving hun auto parkeren.Inschrijfformulieren:Inschrijfformulieren en voorwaarden op te vragen bij: Jacky Smit Venakker 14 5171 WX Kaatsheuvel Tel: 0416-271917 of 06-51246382 Sluitingstermijn 15 april 2007

Labels: