Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, april 02, 2009

Te lang wachten in Loon op Zand moet passe zijn


Kaatsheuvel – Om de wachttijden voor de burgers te bekorten heeft de Gemeentewinkel van Loon op Zand gisteren het zogenaamde klantengeleidingsysteem in gebruik genomen. Klanten die zich bij de in de Gemeentewinkel melden voor de aanvraag van een paspoort, rijbewijs of informatie willen over andere gemeentelijke zaken, krijgen bij de receptie een persoonlijke behandeling.

De klant krijgt een brief mee met daarop een volgnummer en een letter van de afdeling waar hij voor zijn vraag terecht kan. Op twee grote televisieschermen wordt geprojecteerd wanneer de klant aan de beurt is, aan welke balie hij moet zijn of in welke spreekkamer hij terecht kan.

Het systeem is gekoppeld aan een centrale computer. Werknemers die boven de gemeentewinkel aan het werk zijn (BackOffice) kunnen op het scherm zien wanneer beneden lange wachttijden zijn. “We kunnen dan meteen een balie opengooien en bemannen totdat de wachttijden weer genormaliseerd zijn”, stelt Hans Rutten, hoofd van de Gemeentewinkel. Volgens hem biedt het systeem ook een schat aan managementgegevens. “We kunnen precies zien hoe lang een klant heeft moeten wachten en op welke momententen de pieken liggen. Deze gegevens kunnen we gebruiken om de ambtenaren zo efficiënt mogelijk in te zetten”. Naast de informatie waar de klant moet zijn wordt op twee grote televisieschermen schermen informatie van de gemeente weergegeven. “Die zijn nu nog gekoppeld aan de website, maar het is de bedoeling om er in de toekomst ook bewegend beeld op te vertonen”.

Onder in het scherm loopt continue rode balk met informatie mee. “Misschien gaan we dat in de toekomst gebruiken voor nieuwsberichten”, aldus Rutten. Het totale systeem heeft inclusief implementatie 30.000 euro gekost. Volgens waarnemend burgemeester Wim Luyendijk, die het systeem officieel in gebruik stelde, loopt Loon op Zand met het systeem niet voorop maar is dit een stap naar een moderne Gemeentewinkel die volgens hem een plek moet zijn waar mensen zich thuis voelen.

6 Comments:

Anonymous Frans said...

gewoon een nummertje trekken kost niets.nu gooit men €30.000 weg.
kon men dit niet beter ergens anders voor gebruiken?

02 april, 2009  
Blogger roofvogel said...

Zoals je ziet je blijft in L.O.Z. maar een nummer Wat echter belangrijker is men heeft in ons Durp blijkbaar geen emancipatie nota.... Dan had men immers geweten dat bemannen auwverwets is!!
LATEN WIJ IN HET VERVOLG SCHRIJVEN EN SPREKEN OVER "B E M E N S E N"!!

02 april, 2009  
Anonymous Henk said...

Emancipatie is blijkbaar er doorgeslagen als je je daar al druk om moet maken.

03 april, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Daar gaan onze belastingcenten ....

03 april, 2009  
Blogger roofvogel said...

Nooit geweten dat henk zo conservatief was!! jammer hoor.

04 april, 2009  
Anonymous Henk said...

Dat heeft niets met conservatief te maken. Mensen slaan door in hun principes. Bemannen moet bemensen worden, zwarte pieten mogen niet meer, negerzoenen ook niet, straks volgen de blanke vla en de jodenkoeken.
Misschien moeten we het dan ook maar niet hebben over emancipatie, maar emensipatie?
Volgens de Van Dale is bemannen 'het voorzien van personeel' en in deze context dus helemaal correct.

06 april, 2009  

Een reactie posten

<< Home