Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

maandag, oktober 17, 2011

‘Bedrijvenpark Kaatsheuvel zorgt voor verwarring’

KAATSHEUVEL – „ De nieuwe naam ‘Bedrijvenpark Kaatsheuvel’ gaat voor verwarring leiden onder on­dernemers, leveranciers en consu­menten.” Kees Grootswagers, CDA-raadslid in de gemeente Loon op Zand en lid van de straa­t-namencommissie, is duidelijk niet enthousiast over de nieuwe naam­geving en logo voor het toekom­stig bedrijventerrein aan de rand van Kaatsheuvel, dat eerder door het leven ging als KetsWest II.

Volgens wethouder Jacques Broe­ders (Gemeentebelangen) is de nieuwe naam juist een teken dat de gemeente de nek durft uit te steken. De verkoop van kavels op het nieuwe bedrijventerrein blijkt een loodzware klus. Alleen de be­drijven Hultermans Elektro & Be­veiliging en De Bunte Vastgoed hebben tot nu toe een perceel ge­kocht. Maar Broeders heeft goede hoop dat nu snel andere onderne­mers gaan volgen. De nieuwe naam moet daarbij helpen.

Kees Grootswagers begrijpt in ie­der geval heel weinig van de naam­wijziging en is er ook door verrast. Volgens hem heeft de straatnamen­commissie bij de aanleg van Kets West II ( oftewel Bedrijvenpark Kaatsheuvel) uitgebreid gesproken over de naamgeving. Het is in zijn ogen veel logischer aan te sluiten bij de naam De Kets, zoals het hui­dige bedrijventerrein in Kaatsheu­vel heet. „ Die naam staat op ANWB-borden, gemeentegids, re­clame- uitingen van onderne­mers”, stelt hij. Hoe moeten de mensen straks de weg naar ‘Bedrij­venpark Kaatsheuvel’ vinden, vraagt hij zich af.

En dat in tijden van zware bezuini­gingen ook nog een speciaal logo voor het bedrijvenpark wordt ont­worpen, daar zet Grootswagers eveneens grote vraagtekens bij. Broeders deelt die mening niet. „ Je moet zeker in deze tijd lef durven tonen en je dan niet druk maken om een paar tientjes voor zo’n mooi logo.”

Bron: Brabants Dagblad Auteur: Michel Koster