Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zondag, september 30, 2007

Berkdijk in blessuretijd onderuit, DESK afgelast.

 
Posted by Picasa
Henri Oome scoort de 1-0. De doelman ligt al op de grond.

Kaatsheuvel – Berkdijk had afgelopen zondag op eigen veld een totale offday. Alleen middenvelder Andrew Boutier en doelman Christ Netten scoorden een voldoende. In de 2e minuut lieten de gasten met een schot over het doel van Berkdijk zien dat ze niet gekomen waren om zich bij voorbaat bij een nederlaag neer te leggen. Berkdijk trok echter snel het initiatief naar zich toe. Dat mondde onder meer uit in kansen voor Rob Couwenberg. Kort daarop waren het weer de gasten die doelman Netten testten. Toch was het Berkdijk dat in de 15e minuut met 1-0 voorkwam. Met links passeerde Henri Oome doelman Sluijter en zette de 1-0 op het bord. Berkdijk kon echter maar kort genieten van de voorsprong, want drie minuten later was het Paul Laus, die de bal uit een scrimmage de bal droog achter doelman Netten schoot: 1-1. Na het doelpunt werden de gasten sterker. De combinaties liepen beter en de Bosschenaren kregen zelf kansjes. Maar het was Dennis Weijters die in de 34ste en 39ste minuut alleen voor doelman Sluijter opdook. Hij verzuimde echter tot tweemaal toe om de rust in zijn spel te houden en te scoren. In de 44e minuut hield doelman Netten zijn team in de race door de vrije trap van SadQi op een fabuleuze wijze uit zijn doel te werken. De tweede helt was duidelijk voor de gasten, die volop kansen creëerde. De Bosschenaren mistte echter de killersmentaliteit. Het enige wat Berkdijk te de overmacht van de gasten in te brengen had was een schot in de 52e minuut van Boutier (net naast) en een kopbal ban Bart Netten in de 80ste minuut. Het was de verdienste van doelman Netten dat het na 90 minuten nog 1-1 was. Het venijn zat duidelijk in de staart. Inde 91e minuut krulde Boutier de bal net langs het doel van TGG. Direct daarop, in de 92 en 93ste minuut stelde de gasten orde op zaken en brachten de eindstand op 1-3. Trainer Essed laakte na de wedstrijd de instelling van zijn spelers en het taalgebruik langs de lijn tegen de scheidrechter. “Je komt hier om een leuke middag te hebben. Daar hoort dit taalgebruik zeker niet bij”.

Labels:

zondag, september 16, 2007

Berkdijk geeft masterclass in afwerken

 
Posted by Picasa

Kaatsheuvel – De thuiswedstrijd van Berkdijk tegen Wilhelmina begon zonder Bas Smulders, die vorige week tijdens de training een beenbreuk opliep. Bas is maandag geopereerd. Dan de wedstrijd: De eerste 25 minuten kwamen de elf van Berkdijk-trainer Regi Essed er nauwelijks aan te pas. Wilhelmina kreeg kleine kansjes. In de vierde minuut ging een vrije trap van Nick Lurling net over het doel van gelegenheidsdoelman Christ Netten. Berkdijk kreeg pas in de tiende minuut de eerste corner. Vooral aan de linksbuiten en de diepe spits Maikel Passon had de verdediging van Berkdijk hun handen vol. Pas na 25 minuten begon Berkdijk meer vat te krijgen op het spel van de gasten, die van achteruit goed bleven combineren. In de 31ste minuut was het raak. Good old Henri Oomen bediende Dennis Weijters, die met een prachtig schot de thuisploeg op 1-0 zette. Wilhelmina bleef echter aandringen, maar wist geen kansen te creëren. In de tweede helft hetzelfde beeld: Een offensief Wilhelmina en een verdedigend Berkdijk. In de 63e minuut was het weer prijs. Dennis Weijters bediende Rob Couwenberg. Met een snoeiharde kopbal zette hij de 2-0 op het scorebord. De vreugde duurde echter maar kort. In dezelfde minuut scoren de Bosschenaren de 2-1. Wilhelmina bleef aandringen maar kon gen vuist maken. En als er dan eens een aanval doorkwam vonden de spitsen van Wilhelmina de voortreffelijke doelman van Berkdijk op hun weg. Nadat Ruud Verduin in de ploeg 70ste minuut gekomen was voor Ernard Dragonic en in de 75e minuut Henri Ommen vervangen werd door Osman Cifci viel de beslissing in de 89ste minuut. Dennis Weijters brengt Rob Couwenberg wederom in stelling en van 20 meter afstaand schoot Couwenberg prachtig de 3-1 in. Over de hele wedstrijd genomen had Wilhelnina zeker 75% balbezit. Door zeer effectief voetbal van Berkdijk bleven de drie punten in Kaatsheuvel. Trainer Regi Essed was tevreden over de prestatie van zijn elftal. “We hadden echter nog teveel moeite om de bal in de ploeg te houden en we leden veel balverlies”,aldus de trainer. Van uitblinkers wilde hij niet weten. “Het is het collectief dat gewonnen heeft”.

Labels:

dinsdag, augustus 14, 2007

Selectie Voetbalvereniging Berkdijk


Fotburo Ad van Hasselt.

Zittend v.l.n.r.: Ali Cifci, Henri Oome, Patrick van Wanrooy, Jan Kooymans, Benjamin Uluman, Dennis van Wanrooy, Ronnie Biedja, Osman Cifci en Roy van de Hout.

Staand 1e rij v.l.n.r: Peter v.d. Valle (hoofdsponsor), Kees Laros, Mark Jansen, Dennis Weijters, Ricky Merkx, Billal Ulusal, Rob Couwenberg, Jurgen Paapen, A. Klijn, Anthony Dierkx, C. Guven, L Ozaslan, Toon Thomassen, Regi Essed (hoofdtrainer), Hans Mulders (trainer 2e elftal) en John Huijbregts.

Staand achterse rij v.l.n.r: Piet van Andel, Bas Smulders, Bart Netten, Andrew Boutier, Richard Netten, Ruud Verduijn, Pierot Zijlmans, Mali Kondakci en Stef Groenendaal

Niet aanwezig tijdens het nemen van de elftalfoto waren: Remi v.der Sar, Bayram Yesiloglu, Serkan Yesiloglu, Egin Saglan, Yokan Celik, Frans v. Grinsven, Ernard Dragonic en C Kuru

Labels:

zondag, juni 24, 2007

Kaatsheuvel - Van Wijlen nieuwe hoofdsponsor Berkdijk

Labels:

zaterdag, april 14, 2007

Meisjes MB1 Berkdijk kamioen


Kaatsheuvel - Vanniddag wonnen het elftal van meisjes mb1 van Berkdijk overtuigend met 7-0 van de meisjes uit Gameren, (GVV'63. De ploeg werd ongeslagen kampioen.

Labels:

donderdag, april 12, 2007



Terwijl grote broer DESK volop in de belangstelling staat, werkt het bestuur van Berkdijk al aan het nieuwe seizoen. De club is bezig een kwaliteitslag te maken. Niet alleen op het veld maar ook in de organisatie. De club krijgt een nieuwe trainer, heeft een nieuwe hoofdsponsor en er wordt gewerkt aan een nieuwe website. Als toetje kunnen de meisjes zaterdag kampioen worden.

Labels:

vrijdag, maart 23, 2007

'Na genezing vieren we een kampioenschap!'



Foto: Frank Trommelen

door Jan in 't Groen

Vrijdag 23 maart 2007 - KAATSHEUVEL - We schrijven zondag 22 oktober 2006, 9.05 uur. Drie dames van het eerste elftal van Berkdijk zijn onderweg naar een voetbalwedstrijd. Dan slaat het noodlot toe. De auto van de drie speelsters komt op de Horst in Kaatsheuvel frontaal in botsing met een bestelbusje dat linksaf slaat. Bijna een half jaar na dato spreken we de dames op het complex van voetbalvereniging Berkdijk.
"Ik ben er een beter mens van geworden", concludeert de 23-jarige Wendy Leijten, die zwaargewond afgevoerd werd naar het St. Elisabeth Ziekenhuis, waar ze zes dagen in coma werd gehouden. De andere twee slachtoffers werden naar het TweeSteden Ziekenhuis overgebracht.
Het drietal is aan de beterende hand. "Wilt u weten hoe het met me gaat? Tot hoe lang hebben we tijd?", vraagt Wendy Leijten, die de auto bestuurde. Het enige dat ze zich kan herinneren is dat ze de na de botsing uit een coma gehaald werd in verband met druk op de hersenen. "Voor mij begon het leven weer op zaterdagmorgen na het ongeval. Verder weet ik niets meer", vertelt de aanvallende middenvelder.
Op de vraag hoe het nu gaat is ze kort: "Ik mag niets en ik kan niets." Ze heeft aan het ongeval heup- en spraakproblemen en hersenletsel overgehouden. "Ik ben nog steeds aan het revalideren, en ze kunnen niet zeggen of ik nog ooit kan voetballen." Volgens Wendy heeft het ongeval haar leven in positieve zin veranderd: "Ik ben veel rustiger geworden. Veel zachter ook."
De 16-jarige Kristel Hij, die op de achterbank zat, heeft minder letsel overgehouden. "Er zitten nog wel glassplinters in mijn voorhoofd, maar die moeten er vanzelf uitgroeien", vertelt ze laconiek. Ze voetbalt alweer en heeft alleen problemen met koppen.
Even later komt Sayenna Balidjoe binnen, die bij het ongeval naast de bestuurster zat. De 17-jarige doet dit jaar eindexamen vwo. "Ik moet nog steeds naar de neuroloog, want ik heb veel last van hoofdpijn en concentratiestoornissen. Mijn linkerknie en voet zijn nog dik." Ze weet zich niets meer te herinneren van het ongeval. In het begin hield haar school nog rekening met de gevolgen van het ongeval, maar nu er aan de buitenkant niets meer te zien is, gaat dat over. Het ongeval heeft ze nagenoeg verwerkt: "Alles in het leven lijkt ineens veel relatiever". Voetballen zit er voor haar niet meer in .
Naast psychologische hulp en slachtofferhulp zeggen alle drie veel steun te hebben gehad van VV Berkdijk. De betrokkenheid van de vereniging is volgens hen nog erg groot. Wendy: "Vooral de trainer, Patrick van Wanrooy, is een schat. Hij is een lieve trainer die met ons meeleeft".
Vijftig meter verderop is Van Wanrooy met zijn selectie aan het trainen. "Als ze genezen zijn, vieren we het als een kampioenschap", klinkt het geëmotioneerd uit de mond van de trainer.

Labels:

woensdag, maart 21, 2007

Prachtig gesprek

Deze twee dames spelen de hoofrol in een gesprek dat ik vanavond had. Ik was behoorlijk onder de indruk van hun ervaringen die vermoedelijk deze week nog in het Brabants Dagblad zullen verschijnen.

Labels: