Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, juli 20, 2007

'Op weg naar een ander Kaatsheuvel'

KAATSHEUVEL - Na de bouwvakvakantie wil Aannemingsbedrijf Verschure uit Raamsdonk in op dracht van Woningstichting Geertruidenberg (WSG), zo snel mogelijk starten met de bouw van drie winkels en acht huurappartementen op de hoek van Hoofdstraat en Peperstraat.

Om de nieuwbouw mogelijk te maken wordt het voormalige pand van Kantoorboekhandel Van Gils en De Vries Kleding gesloopt. Tijdens de bouw zal De Vries Kleding zich tijdelijk vestigen in een pand in de Peperstraat. Ondanks dat hij wat bezwaren verwacht van bewoners die tegenover de nieuwbouw wonen is wethouder Hans Waijers (CDA, bouwen) blij dat er eindelijk gebouwd kan gaan worden. "Ik heb met de vorige eigenaar lang gestoeid over een plan, maar omdat te massaal was is, dat afgeketst."Dit ontwerp van Woningstichting Geertruidenberg is qua uiterlijk weliswaar dominant, aldus Waijers, maar past door toch goed binnen de plannen van het Bruisend Dorpshart (de metamorfose van het centrum van het dorp) en het nieuwe winkelgebied. "We gaan mede hiermee op weg naar een ander Kaatsheuvel", aldus een enthousiaste CDA-wethouder.

Labels:

zondag, juli 15, 2007

Bouw Peperstraat / Hoofdstraat start na bouwvak

Kaatsheuvel - Woningstichtichting Geertruidenberg start na de bouwvakvakantie met de ontwikkeling van hoek Peperstraat / Hoofdstraat. Op de hoek was eerst boekhandel van Gils gevestigd. De gemeente heeft inmiddels een vergunning afgegeven en volgens een woordvoerder van de WSG staat niets meer in de weg om met de bouw te starten.

Labels:

vrijdag, juli 13, 2007

Combinatie koopt Markstraat 10

Kaatsheuvel – Woningstichting Geertruidenberg (W.S.G.) en Aannemingsbedrijf Hoefnagel uit Sprang-Capelle hebben samen het pad aan de Marktstraat 10 aangekocht. In het pand, dat anderhalf jaar leeg staat was Expert- van Kempen gevestigd. Het is nog niet bekend wat er met het pand, dat aan de rand van het Bruisend Dorpshart ligt gaat gebeuren. “Dat is lange termijnontwikkeling”, aldus een woordvoerder van de W.S.G.

Labels:

vrijdag, juli 06, 2007

Kaatsheuvel woningen St.Jozefstraat behouden uitstraling.

KAATSHEUVEL - De woningen die woningcorporatie Casade Woondiensten in de St. Josephstraat in Kaatsheuvel fors onder handen neemt, houden hun oude uitstraling. "Binnen worden de woningen echter helemaal van deze tijd."

De zestien uit 1946 stammende eengezinswoningen waren aan onderhoud toe. De optie sloop viel vanwege het karakteristieke element al snel af. Handhaving van de gevels was voor Casade uitgangspunt. Intern gingen de huizen wel op de schop. De benedenverdiepingen zijn uitgebouwd waardoor een grotere woonkamer ontstond. Nieuwe keukens en badkamer, dubbel glas en een berging in de tuin kwamen er ook. Het werk wordt deels uitgevoerd door zes leerlingen van Fundeon, een leerlingenbouwplaats, onder supervisie van aannemer Combi-Brabocon. De buurtbewoners denken er echter geheel anders over. De opmerkingen zijn niet van de lucht. En eigenlijk moet ik ze wel een beetje gelijk geven. De woniningen, die nu twee on een kap lijken zijn in werkerlijkheid vier onder een kap. De achterzijde heeft niets van histerorie, maar is een kille kalkzandsteen. De buurt is in elk geval diep teleurgesteld.

De achterzijde van de woningen

Labels:

Kaatsheuvel : twee halfvrijstaande woningen op terrein Roelen


Klik op foto voor vergroting

Labels:

dinsdag, juli 03, 2007

Kaatsheuvel : Expert- winkel verkocht


Kaatsheuvel - De winkel van Expert (Marktstraat 10) is verkocht. Aan wie is nog niet zeker, dat zoeken we uit.

Labels:

Kaatsheuvel: "Eigenaar Pepping wil niet tekenen"


Het terrein van De Els II
Kaatsheuvel - "De eigenaar van Pepping wil vooralsnog de samenwerkingsovereenkomst van "DE ELS II niet ondertekenen". Dit zei wethouder Hans Wayers (CDA, Gemeentebelangen) tijdens de raadsvergadering van afgelopen donderdag. Volgens de wethouder loopt hierdoor de bouw van de appartemente van Casade Woondiensten vertraging op. Volgens de wethouders was er een verschil van mening over drie onderwerpen in de acte.

Labels:

Nieuw plan huizen Amerikastraat

KAATSHEUVEL - Een nieuw woningbouwplan voor de hoek Amerikastraat en Hoofdstraat in Kaatsheuvel. Op de plek waar vroeger de supermarkten A&P en Jac Hermans zaten, worden in totaal 25 woningen gebouwd.

Vorig jaar lag er ook al een plan voor dit terrein voor de bouw van onder meer 27 appartementen. Omwonenden hadden echter bezwaar. Zij vonden het bouwplan te hoog en niet passen in het straatbeeld. Wethouder Hans Waijers besloot toen de plannen stop te zetten en de projectontwikkelaar te vragen een nieuw plan te ontwikkelen. Dat ligt er dus nu. Vanavond is er een informatieavond in De Werft in Kaatsheuvel, vanaf 19.30 uur.Het nieuwe plan bestaat uit de bouw van vier twee-onder-een-kapwoningen met bedrijfsruimte (545.000 euro), 18 appartementen (vanaf 209.000 euro) en drie vrijstaande woningen (vanaf 449.000 euro). De vrijstaande woningen worden door middel van een garage aan elkaar geschakeld. Het appartementengebouw dat een eigen parkeerterrein krijgt, bestaat uit drie woonlagen. De woningen op de begane grond hebben een tuin.De bouw van de woningen start waarschijnlijk in oktober.

Labels:

zondag, april 29, 2007

Woningen aan Zuidhollandsedijk op plek transport-bedrijf

KAATSHEUVEL - Het Tilburgse aannemersbedrijf Van de Ven heeft plannen om 24 woningen te bouwen aan de Zuidhollandsedijk in Kaatsheuvel. De huizen moeten op het voormalige terrein van transportbedrijf Haverhals verrijzen. Van de Ven heeft het terrein vorig jaar gekocht.

"De woningen zullen verdeeld worden over drie typen: vrijstaand, rijwoningen en twee-onder-een-kap", aldus Daan Hosli, projectontwikkelaar bij Van de Ven. Over de precieze verdeling kan Hosli nog niets zeggen. Ook niet over de prijsklasse van de huizen. "Daar is het nog veel te vroeg voor. De ontwikkeling van de woningen moet nog beginnen.".Volgens wethouder Hans Waijers zou het goed zijn als het bedrijfsterrein plaatsmaakt voor woningen. Transportbedrijf Haverhals is inmiddels aan de Amerikastraat in Kaatsheuvel gevestigd

Labels:

maandag, april 23, 2007

Eerste steen Bedrijvenpark De Hoogt II

Kaatsheuvel - Burgemeester Ria van Hoek – Martens en Wethouder Hans Waijers leggen woensdag 25 april gezamenlijk de eerste steen op Bedrijvenpark De Hoogt II te Loon op Zand. De Hoogt II vormt een uitbreiding en tevens afronding van het bestaande bedrijventerrein De Hoogt. In twee fasen wordt het plan door ontwikkelaar De Koning Wessels Vastgoed bv op de markt gezet.

De eerste fase voorziet in ruim 19.000 m2 nieuw uitgeefbaar bedrijfsterrein, waarvan inmiddels 10.000 m2 is uitgegeven en 5.000 m2 in optie is. Naast de bedrijfskavels worden ook multifunctionele bedrijfsunits aangeboden met een oppervlakte vanaf 125 m2.
Deze week is gestart met de aanleg van de definitieve inrichting van het plan. Het eerste gebouw zal omstreeks 1 oktober 2007 worden opgeleverd

Labels:

donderdag, april 19, 2007

Nieuwbouw op locatie Autobedrijf Wellens

Door Jan in ‘t Groen

Kaatsheuvel - Arton Projectontwikkelaar B.V. uit Oisterwijk gaat vijftien rijtjeswoningen wn zeven gelijkvloerse patiowoningen bouwen op het terrein van Autobedrijf Jan Wellens in de Roestenbergstraat in Kaatsheuvel. Volgens een woordvoerster van de gemeente Loon op Zand, is welstand akkoord met het ingediende bouwplan. De oplevering van de woningen wordt in 2009 verwacht. Om de bouw te realiseren wordt de huidige garage met benzinepomp aan de Roestenbergstraat gesloopt. Wellens, die onlangs naar Goirle verhuisde heeft volgens zijn zeggen nog geen bericht heeft ontvangen de gemeente. Volgens hem heeft het allemaal wel erg lang geduurd. “We zouden op 1 mei de exploitatieovereenkomst tekenen, maar ik heb van de gemeente nog niets gehoord”. Wellens was dan ook verrast toen hij van deze krant moest vernemen dat welstand akkoord is. Hij is blij dat er eindelijk schot in de zaak komt. “Maar ik ga eerst zelf informeren, want er zijn wel meer beloftes gedaan”. De eigenaar is vast van plan om in Kaatsheuvel zijn garagebedrijf voort te zetten. Op welke locatie wil hij nog niet zeggen. Hij noemt drie redenen om door te gaan: “Ik ben te jong om te stoppen, ik doe het nog te graag, en ik heb een tevreden klantenkring. Wanneer er met de bouw gestart wordt is nog niet bekend. Van de projectontwikkelaar was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.

Labels: