Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

maandag, september 03, 2007

"Kaatsheuvel bruist"


Kaatsheuvel - "Kaatsheuvel bruist! Met deze woorden opende burgemeester Ria van Hoek-Martens zondag de kunstmarkt. En gelijk heeft ze. Als je ziet wat er allemaal georganiseerd wordt dan bruist Kaatsheuvel. Maar zeker ook het marktplein. Als je nagaat: het Pleinfestival met de taptoe, het Beachvolleybal, Koninginnedag, Stuntteam, Beachsoccer, Kunstmarkt, Sponsorloop, en de start van de hardloopwedstrijd. En zo kan ik wel een poosje doorgaan. Er valt van alles te beleven op het marktplein. Dus…….. vraag je jezelf af waarom zo’n gigantische investering nodig is om het dorpshart te laten bruisen. Juist ja, alleen de ontbrekende horeca moet er komen. En een programmaraad voor het marktplein. Dan zijn we klaar. In de winterdag water erop, en we hebben een mooie ijsbaan. Het gekke is trouwens dat tijdens al die activiteiten de politici nauwelijks hun gezicht laten zien. Een gemiste kans. Het is net wat de burgemeester zegt: “Kaatsheuvel bruist!”

Labels:

dinsdag, juni 19, 2007

Kaatsheuvel : Burgemeester van Hoek tijdelijk in Huis ter Heide

Kaatsheuvel - Burgemeester Ria van Hoek - Martens van de gemeente Loon op Zand, gaat tijdelijk in Huis ter Heide in De Moer wonen. Omdat dat pand per direct beschikbaar is, heeft het de voorkeur van de burgemeester gekregen, boven de Sint Josephparochie, waarvoor een vrijstellingsprocedure loopt om bewoning mogelijk te maken. Komende vrijdag, 22 juni, krijgt Van Hoek de sleutels van Huis ter Heide.

Huis ter Heide is onlangs vrijgekomen. Omdat het per direct beschikbaar is en de burgemeester zo snel mogelijk in de gemeente wil wonen, zijn haar plannen gewijzigd. Eerder was het de bedoeling om tijdelijk de pastorie aan het Wilhelminaplein te bewonen. Om dat mogelijk te maken, moet echter eerst een vrijstellingsprocedure gevolgd worden.
Nu Huis ter Heide per direct beschikbaar is, beschouwt de burgemeester dit als een buitengewone gelegenheid om haar verhuizing naar de gemeente zo snel mogelijk te realiseren.

Ria van Hoek vind het wel jammer om het parochiebestuur en de omwonenden teleur te stellen. “Ik heb hartverwarmende reacties gekregen van mensen die het fijn vonden dat ik in hun buurt kwam wonen. Ook het parochiebestuur moet ik hierdoor teleur stellen. Ik ben de mensen van de parochie zeer erkentelijk voor hun hartelijke bereidheid om mee te werken aan mijn verhuizing. Maar de kans die ik nu krijg om op echt korte termijn binnen de gemeentegrens te komen wonen, wil ik graag aangrijpen.”
De verhuizing naar Huis ter Heide in De Moer betreft ook een tijdelijke oplossing. De burgemeester wil nog steeds zo snel mogelijk verhuizen naar een eigen woning in de gemeente.

Bron: Gemeente Loon op Zand

Labels:

dinsdag, mei 15, 2007

Burgemeester Ria van Hoek toch níet op tijd in Loon op Zand


KAATSHEUVEL - Burgemeester Ria van Hoek van de gemeente Loon op Zand gaat voorlopig toch niet in de pastorie van de St. Jozefkerk in Kaatsheuvel wonen.

Volgens de gemeentewet moet zij in de gemeente wonen waar zij burgemeester van is. Van Hoek werd eind 2004 geïnstalleerd als burgemeester. Eind 2005 vroeg zij uitstel van haar verhuisplicht. Die kreeg zij tot 1 mei 2007. Onlangs kondigde de gemeente aan dat de burgemeester per 1 mei tijdelijk in de pastorie zou gaan wonen.
Maar in de pastorie mág nu niet gewoond worden. Toen de kerk nog in functie was, werd die beschouwd als bedrijfspand en de pastorie als bedrijfswoning. Maar nu de kerk aan de eredienst is onttrokken, geldt de pastorie niet meer als bedrijfswoning en mag er dus niet gewoond worden.
Van Hoek heeft tijdelijke vrijstelling gevraagd om toch haar intrek in de pastorie te kunnen nemen. Maar dat zal pas op zijn vroegst eind juni kunnen gebeuren, omdat de aanvraag zes weken ter inzage moet liggen.
"We hebben ons niet gerealiseerd dat deze procedure gevolgd moet worden", laat een gemeentewoordvoerster weten. "Ook voor de burgemeester geldt dat we gewoon de regels moeten volgen."

Labels:

vrijdag, april 27, 2007

Filmpje Burgemeester van Hoek Ridder

Labels:

woensdag, april 18, 2007

Burgemeester Van Hoek gaat in pastorie wonen


Door Jan in 't Groen

KAATSHEUVEL - Burgemeester Ria van Hoek-Martens van de gemeente Loon op Zand gaat tijdelijk in de pastorie van de St. Jozefkerk in Kaatsheuvel wonen. De burgemeester verhuist 1 mei naar de woning aan het Wilhelminaplein.
Volgens de gemeentewet moet een burgemeester wonen in de gemeente waar hij of zij werkt. Burgemeesters krijgen bij hun aanstelling een jaar de tijd om te verhuizen. Die termijn haalde Van Hoek niet. Ze heeft haar huis in Lithoijen nog altijd niet verkocht. De raad van Loon op Zand had de burgemeester tot 1 mei uitstel gegeven, maar nu moet Van Hoek toch echt binnen de gemeentegrenzen gaan wonen. Van Hoek: "Ik baal ervan, ik wil graag in de gemeente wonen", zegt ze kort. Ze benadrukt dat haar verhuizing naar de pastorie een tijdelijke oplossing is. "Ik wil zo snel mogelijk een eigen woning in de gemeente Loon op Zand betrekken."

Labels:

vrijdag, maart 30, 2007

Kaatsheuvel : opinie

De woning van de burgemeester van Loon op Zand is zaterdag te bezichtigen. De woning aan de Molenweg 1 a in Lithooijen staat te koop voor € 749.000 k.k. Geinteresseerden kunnen de woning bezichtigen op zaterdag 31 maart 2007 van 11:00 uur tot 14:00 uur. Formeel moet de burgemeester naar de gemeente Loon op Zand verhuizen, maar de coalitiepartijen hebben aangegeven het geen probleem te vinden om de burgemeester nader uitstel te verlenen. Volgens de bevolking van de gemeente hoeft de burgemeester niet te verhuizen. "Ze is er altijd en je ziet haar meer dan alle andere burgemeester die we hiervoor hebben gehad", klinkt het vooral in het buitengebied van Kaatsheuvel. De mensen bewonderen de burgemeester om haar kordaatheid. "Het is een ferme vrouw", is een veel gehoorde opmerking onder de bevolking. Voor de bevolking lijkt het belangrijker te zijn dat we een krachtige burgemeester hebben, dan dat ze in de gemeente woont. "In Waalwijk kunnen ze nog wat leren van deze burgemeester", zo merkt Van Loon Sr. op. Hij woont samen met zijn vrouw in 't Hoekske in Kaatsheuvel. De gemeenteraad en de burgers van Loon op Zand kunnen in elk geval niet zeggen dat de burgemeester niet alles heeft gedaan om haar woning te verkopen. Tegenstanders zeggen dat de burgemeester, toen ze in Loon op Zand solliciteerde, wist dat ze moest verhuizen en dat de vraagprijs van de woning te hoog is. Het blijft natuurlijk de vraag of de burgemeester met de verkoop van de woning zo ver moet zakken dat het in de honderdduizenden euro's moet kosten. Misschien kan ze in de gemeente ergens een ruimte huren waar ze zich vestigt. Maar of dat zo'n goed idee is weet ik niet. Misschien heeft dokter Janssen nog iets te huur?!

Labels:

woensdag, februari 07, 2007

Burgemeester weer in de krant




Burgemeester Ria van Hoek - Martens is de hele week al actueel in de krant. De burgemeester, reist op en neer van haar woonplaats naar Kaatsheuvel. Vandaag weer een stuk over wat een burgemeester kost als hij of zij niet in de gemeente woont. De gemeente zegt die kosten in april in beeld te hebben. Volgens het artikel overnacht de burgemeester in hotels (of volgens mijn info bij kampeerboerderijen) in Loon op Zand. We zullen het wel zien. Inlichtingen over de woning, zijn natuurlijk bij de burgemeester verkrijgbaar.

Labels:

zondag, februari 04, 2007

Burgemeester mag blijven wonen

Kaatsheuvel - Burgemeester Ria van Hoek mag van de Loonse gemeenteraad nog wel even in Tithoijen blijven wonen. In een artikel in het Brabants Dagblad geven de fractievoorzitters aan er geen moeite mee te hebben als de burgemeester niet voor 1 mei in de gemeente Loon op Zand woont. Alleen de VVD wil dat de burgemeester haar optrekje (kosten 750.000 euro) voor 1 mei verkoopt en in Loon op Zand komt wonen.

Labels: