Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, september 11, 2007

Weer een auto uit de bocht bij Efteling

Door Jan in ‘t Groen

Kaatsheuvel – Ondanks het aanbrengen van opvallende witte belijning aan de zijkanten van het trottoir en het plaatsen van paaltjes, is er maandagmiddag op de Europalaan ter hoogte van de Heikant toch weer een auto uit de bocht gevlogen en in de middenberm terecht gekomen. Volgens buurtbewoner Lennard Alink pasten automobilisten direct na het aanbrengen van de witte belijning en paaltjes hun snelheid aan. “Maar nu ze eraan gewend zijn houden ze er geen rekening meer mee”, aldus Alink. Volgens wethouder Joop Bisselink (Gemeentebelangen,verkeer)is de gemeente een onderzoek gestart naar de staat van het wegdek. “Wij zien dat op bepaalde plaatsen de belijning op het wegdek snel vervaagt. “Dat zou erop kunnen duiden dat er iets mis is”,aldus de wethouder”, die vorige week een gesprek heeft gehad met de buurtbewoners. Die stelden toen voor om net voor de bocht verkeersremmende maatregelen aan te brengen. De wethouder wil eerst de uitkomst van het onderzoek naar de staat van het wegdek afwachten alvorens met verdere maatregelen te komen. Alink hoopt echter wel dat de gemeente snel met een oplossing komt. “Het slechte weer komt er weer aan, dan vliegen er geheid weer uit de bocht”.

Labels:

woensdag, juli 25, 2007

Auto's blijven slippen

KAATSHEUVEL - Gisteren is er weer een auto uit de bocht gevlogen aan de Europalaan ter hoogte van de Heikant. Dit gebeurde nog geen 12 uur na het wegtakelen van de auto die de avond ervoor van de weg raakte. Het is het derde ongeluk in vijf dagen op die plaats.

De gemeente berichtte afgelopen week nog dat er maatregelen zouden komen tegen de onveiligheid van het verkeerspunt, maar tot op is er nog niets gebeurd. Oorzaak lijkt het ZOAB-asfalt, dat het wegdek met regenachtig weer spekglad maakt. De politie ter plaatse bevestigt dit: "Door de open structuur van het asfalt blijft bij regen het water op het wegdek staan. Dit is al het zoveelste ongeluk op deze plek. Het is de taak van de gemeente om er iets aan te doen." De bestuurder wiens auto dinsdag in de slip kwam, nam een jongen mee in zijn rembaan. De 17-jarige Jorn Klerx, die om de hoek woont, is er met een paar schrammen en een gekneusde enkel vanaf gekomen. Hij was net overgestoken toen er een auto uit de bocht vloog. Het voertuig ramde eerst een betonblok en nam toen een verkeersbord mee. Jorn: "Ik kon me nog net op tijd omdraaien, maar ik kon geen kant op. Toen ben ik op de moterkap gesprongen." De auto kwam tot stilstand tegen het hek van De Efteling.

Labels:

zondag, juli 15, 2007

Oisterwijker raakt macht over het stuur kwijt

Kaatsheuvel - Loon op Zand – Een 46 jarige automobilist uit Oisterwijk raakte vrijdagavond rond 19.30 uur gewond nadat hij betrokken was bij een eenzijdig verkeersongeval op de Heideweg. De man is met een hoofdwond overgebracht naar het Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg. Onderzoek wijst uit dat de man op de Heideweg vermoedelijk de macht over het stuur is kwijtgeraakt waarna zijn auto tegen een lantaarnpaal tot stilstand kwam. De man verklaarde onder invloed van alcohol te verkeren. In het ziekenhuis werd met toestemming bloed afgenomen. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Labels:

dinsdag, juli 10, 2007

Brandweer Kaatsheuvel naar ongeval beknelling in Loon op Zand

Kaatsheuvel / Loon op Zand - De Kaatsheuvelse brandweer rukte uit voor een ongeval met beknelling aan de Hoogt 13 in Loon op Zand. Het betrof hier een persoon die met zijn arm vast zat onder een brug. De brandweer hoefde niet meer in actie te komen. Het slachtoffer was al bevrijd en met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis.

Labels:

zaterdag, juli 07, 2007

Brandweer Kaatsheuvel naar ongeval beknelling in Waalwijk

Kaatsheuvel / Waalwijk : De brandweer van Kaatsheuvel is 18:15 uur voor een ongeval ter hoogte van Piet Klerks. Ook de traumahelicopter is gealarmeerd en ter plaatse gekomen. Het betrof hier een botsing tussen twee personenauto's, waarvan er een in de flank geraakt was. De brandweer heeft samen met het ambulancepersoneel de slachtoffers uit de auto's bevrijd. De slachtoffers zijn met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. Foto's kunt U bekijken op www. 112kaatsheuvel.nl

Labels:

maandag, juni 18, 2007

Kaatsheuvelse gewond bij val van rolstoellift

KAATSHEUVEL - Een 48-jarige Kaatsheuvelse is gisteren lichtgewond geraakt bij de val van een rolstoellift.

De gehandicapte vrouw stond rond 12.45 uur in de Koning Emmastraat met haar scootmobiel op de lift van een taxibus. Toen ze de bus in wilde rijden, reed ze per ongeluk achteruit en klapte ze achterover op de straat. Met een hoofdwond en rugklachten moest de vrouw naar een ziekenhuis.

Labels:

donderdag, juni 07, 2007

Motorrijder gewond bij aanrijding in Kaatsheuvel

KAATSHEUVEL: Vanavond is bij een verkeersongeval op de kruising van de Gasthuisstraat en de Julianastraat een 21-jarige motorrijder uit Loon op Zand gewond geraakt. De motorrijder die kennelijk rechtdoor wilde gaan, werd aangereden door een personenauto, bestuurd door een 56-jarige man uit Kaatsheuvel, die op de kruising links af wilde slaan. De motorrijder kwam door de aanrijding tegen een brievenbus terecht. Hij is met een gebroken been overgebracht naar het Twee Steden Ziekenhuis in Tilburg. De brandweer verleende ter plaatse assistentie aan de bemanning van twee ambulances.

Labels:

donderdag, mei 24, 2007

Letsel bij kleine kettingbotsing

KAATSHEUVEL: Een 35-jarige automobiliste uit Delft raakte gewond bij een verkeersongeval op de Europalaan. Het ongeluk gebeurde woensdagavond 23 mei om 18.20 uur. De vrouw stond vooraan in de rij van drie gebotste auto’s. De veroorzaakster was een 34-jarige vrouw uit Berkel-Rodenrijs. Zij botste op haar voorganger, een 54-jarige man uit De Hoorn. Door de klap werd de middelste auto tegen de voorste auto gedrukt. Het slachtoffer klaagde over pijn in aan haar rug wat uitstraalde naar haar benen. De politie liet voor alle zekerheid een ambulance ter plaatse komen, waarmee de vrouw naar het ziekenhuis is overgebracht

Labels:

vrijdag, mei 18, 2007

Tilburgse brandweer op weg naar Veerweg in Sprang

U heeft ongetwijfeld het lawaai van loeiende sirenes gehoord. Het waterteam (met duikers) van Tilburg zijn onderweg naar de Veerweg in Sprang-Capelle. Daat zou een auto te water zijn geraakt. Volgens een ooggetuige zit er niemand meer in het voertuig.

Labels:

zaterdag, april 21, 2007

Risico op quad-ongeluk relatief groot

Door Joop van der Pol
Zaterdag 21 april 2007 - TILBURG / Kaatsheuvel - Behalve ontzetting heeft het ongeluk met de twee quadbestuurders donderdag op De Horst bij Kaatsheuvel ook enige opluchting teweeggebracht. Inwoners klagen al weken over quads die in groepjes de straten onveilig maken met hun weggedrag.

Twee quads botsten tegen elkaar toen een bestuurder plotseling remde terwijl de andere dat te laat in de gaten had. Een 19-jarige Kaatsheuvelnaar en een 23-jarige Tilburger raakten daarbij gewond."Misschien dat het nu wat beter wordt", hoopt een klant van de benzinepomp. Verkeersdeelnemers bevestigen met verve hoe quadrijders vaak opvallen door hun agressieve weggedrag. Soms mondt dat uit in regelrecht stuntwerk op de openbare weg. De bestuurders op hun sterke en wendbare voertuigjes gebruiken verkeersdrempels als springschans, rijden dwars over vluchtheuvels of trekken met lawaai de aandacht. Quads bestaan er in bromfietsuitvoering (max. 50 km per uur) en in zwaardere uitvoeringen die je alleen mag rijden met auto- of motorrijbewijs. Er zijn allerlei aanwijzingen dat het risico op ongelukken groter is dan gemiddeld bij andere voertuigen. Zo zijn slechts weinig verzekeraars bereid een verkeerspolis te sluiten voor een quad. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft geen cijfers over de risico's van quads, maar wel heldere opvattingen. Woordvoerder C. Schoon: "In absolute termen vormen quads niet zo'n groot probleem voor de verkeersveiligheid omdat er (nog) niet zo veel rijden. Maar lokaal kunnen ze zeker wel voor overlast zorgen". Schoon schreef in 2000 een onderzoeksrapport over open driewielers (trikes) en vierwielers, quads. Hij schatte het ongevalsrisico van een bestuurder een factor 10 hoger dan dat van een automobilist. "De rij-eigenschappen lijken weliswaar meer op die van een auto dan van een motorfiets, maar, schreef Schoon, 'door de smalle spoorbreedte is de zijwaartse stabiliteit gering'. Bij omslaan in een snelle bocht zou de quad eerder op de bestuurder landen dan een motor. De beste aanpak, luidde zijn advies, 'ís zo veel mogelijk te voorkomen dat de lichte voertuigjes op de weg komen'. Vanwege de Europese homologatie van de typegoedkeuringen zag de overheid zich genoodzaakt quads op de Nederlandse wegen toe te staan. Een woordvoerster van de politieregio Midden- en West-Brabant kan geen toename van incidenten met quads bevestigen. "Wel weet ik dat we de laatste maanden veelvuldig worden geconfronteerd met mini-bikes, heel kleine motorfietsjes die keihard over de straat gaan. Ze zijn niet toegestaan op de openbare weg, maar jongeren van 14, 15 jaar rijden er op. We nemen ze regelmatig in beslag. Maar een indruk van quads? Dan zou ik op mijn gevoel moeten afgaan, en dat doe ik liever niet."

Labels:

maandag, maart 19, 2007

Dood door schuld bij ongeluk met jeep

BREDA - Justitie in Breda vindt dat er meer mensen schuldig zijn aan de dood van Theo Kraan, vorig jaar mei. Dat heeft justitie maandag bekendgemaakt. Tijdens een bedrijfsuitje in recreatiepark Het Blauwe Meer in Loon op Zand kreeg hij een ongeluk met een kleine open jeep.

De 60-jarige Theo Kraan kwam tijdens de rit op het hobbelige parkoers buiten de auto terecht omdat hij geen riem droeg. Hij raakte vervolgens levensgevaarlijk gewond doordat hij onder de auto bekneld raakte. Justitie beschuldigt twee instructeurs en het Gelders recreatiebedrijf dat het uitje organiseerde van dood door schuld.

Labels:

vrijdag, maart 02, 2007

Bedrijfsongeval Belgiëstraat te Kaatsheuvel

Om 13:33 werd de brandweer van kaatsheuvel (6631,6871)en de OVD Noord (6892) gealarmeerd voor een bedrijfsongeval aan de Belgiëstraat. Een man is met zijn hand onder een pers gekomen.De man kreeg doordat de pers naar beneden kwam een pin door zijn hand geboort.De brandweer heeft de pin doorgeslepen.Het slachtoffer overgebracht naar het ziekenhuis.

Labels:

zaterdag, februari 17, 2007

Kaatsheuvel : Ongeval

Omstreeks 14:00 uur kwam bij de politie van Kaatsheuvel een melding binnen van een eenzijdige aanrijding op de kruising van de Driestapelenstoel met de Gerard Davidstraat in Kaatsheuvel. Hier had een automobilist de bocht verkeerd ingeschat waarbij zijn auto kantelde. Slechts de auto liep materiële schade op. De politie heeft het voertuig weer op vier wielen gezet. De bestuurder kwam er zonder verwondingen vanaf.

Labels: